Mezi vystavujícími pětasedmdesáti českými a slovenskými fotografy byli i Ivan Prokop, bratr zpěváka Michala, mapující dlouhá léta pražský hudební a divadelní život, Jindřich Oplt z Hradce Králové, s fotoaparáty pravidelný účastník kolínského festivalu jižanské a bluesové muziky, další pražský fotograf David Webr a pravidelný spolupracovník Kolínského deníku Zdeněk Hejduk.

Po vlastní vlakové ose ještě dorazil Karel Šuster zaznamenávající především dění okolo festivalu alternativní hudby v Mikulově. Pro tento den je ale spojila účast na zmíněné výstavě. Hned po vystoupení z auta nevěřila osádka svým očím. Expozice se totiž konala ve dvou pavilonech nově postavené budovy Danubiana Meulensteem Art Museum, kterou za pomoci holandského mecenáše a sběratele umění Gerarduse Hendrika Meulensteena do života uvedl její současný ředitel Vincent Polakovič na uměle vybudovaném ostrově v bývalém Vodním díle Čunovou.

Než návštěvník došel na místo vernisáže, mohl projít stálou expozicí moderního slovenského umění včetně části vyhrazené Andymu Warholovi, americkém pop artovému umělci s rodovými kořeny na Slovensku. „Připomíná mi to podobnou galerii v dánské Kodani,“ přirovnal Ivan Prokop.

Parta vlasatých fotografů – rockerů samozřejmě neunikla pozornosti číhající redaktorce slovenského veřejnoprávního rádia, takže se rázem všichni postupně vyjadřovali ze své fotografické lásky k Mariánu Vargovi. „Mně se ve Vargově případě poprvé v životě stalo, že jsem při jeho koncertě zapomínal fotografovat a fascinovaně sledoval pouze hru,“ vyznal se třeba do mikrofonu David Webr.

Samotnou vernisáž zahájil ředitel muzea Vincent Polakovič, písničky oslavovaného rockera ovšem v celé jeho tvorbě koketujícího s vážnou hudbou zahrálo smyčcové kvarteto a zazpívala jazzová zpěvačka Sisa Fehér. Pak už se stovky návštěvníků rozprchly po prostorné a krásně prosvícené dvouposchoďové galerii, aby se prošly životem hudebníka mapovaného nejen fotografiemi na zvětšovanými do standardních i obřích rozměrů, ale i novinovými a časopiseckými články nebo vystavenými deskami a dalšími artefakty včetně jeho křesla a nezbytné džínové bundy a doutníku.

Mezi návštěvníky a účastníky hromadné fotografie byla i Mariánova manželka Jana či spoluhráč František „Fero“ Griglák, přítomen byl i bývalý ministr kultury Ladislav Snopko. „Stálo to za to, z galerie jsme nadšeni a mít tady pověšené fotografie je opravdu zážitek a pocta,“ shodli se čeští autoři, než se vydali na dlouhou noční cestu zpět domů.