Vyplývá to ze zveřejněné výroční zprávy společnosti. Tržby meziročně stouply o 23 procent na 692,3 milionu korun, zisk před zdaněním z 258,8 na 346 milionů korun. 

„Absolutní výši výnosů a následně hospodářského výsledku příznivě ovlivnila zvýšená poptávka po všech poskytovaných produktech společnosti v důsledku zpoždění projektů způsobených pandemií a opatřeními vůči covid-19,“ uvedla firma v tiskové zprávě k výsledkům. Firma dál hospodaří bez dluhu.

Případ sprejerství v areálu železničního zkušebního okruhu v Cerhenicích.
Sprejer řádí v areálu železničního zkušebního okruhu. Škoda je půl milionu korun

VUZ v roce 2019 změnil obchodní politiku, zaměřuje se více na produkty s vysokou přidanou hodnotou. „Naší vizí je být mezinárodní společností s ambicí prosadit se nejenom ve středoevropském regionu a nejenom na železnici,“ řekl předseda představenstva Martin Bělčík.

Loni společnost expandovala na Slovensku. „Do roku roku 2022 vstupujeme s novou vizí stát se evropským centrem excelence v oblasti testování a certifikace železničních vozidel,“ uvedl Bělčík.

Motorový vlak. Ilustrační foto.
Jízda jako z filmu, ale bez cestujících. Českým drahám ujel motorový vlak

Zisk firmy je nejen nejvyšší v padesátileté historii, ale také podstatně vyšší než stanovený plán. Zhruba dvě třetiny tržeb jsou od zahraničních zákazníků. Většina příjmů (625 milionů korun) je z oblasti zkušebnictví.

VUZ ze zisku roku 2020 poslal Českým drahám dividendu ve výši 205 milionů korun. Letos má na dividendu k dispozici ještě vyšší zisk.