Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přesně před 10 lety zahájila výrobu kolínská automobilka

Kolín/Ovčáry – Šumící dav, nadšení, očekávání, potlesk, výkřiky. Po červeném koberci přijíždí kolínská trojčata ve žlutém, červeném a stříbrném provedení. Tak to v automobilce TPCA vypadalo přesně před 10 lety – 28. února 2005 – kdy továrna, investice do jejíž výstavby spolu s investicemi subdodavatelů v průmyslové zóně v Ovčárech patří k nejvyšším v historii České republiky, zahájila sériovou výrobu. Investice se pohybovala kolem 1,5 miliardy EUR.

28.2.2015
SDÍLEJ:

Výroba v TPCAFoto:

Slavnostnímu okamžiku předcházelo několik let příprav nejen co do jednání o vytvoření společného podniku japonské Toyoty a francouzského koncernu PSA Peugeot Citroën, ale také co do přípravy průmyslové zóny, tedy výkupy pozemků apod.

U zrodu celé zóny stála tehdejší starostka Zdenka Majerová spolu s radním Vítem Kosinou. Právě na spoustu práce s výkupy pozemků si Zdenka Majerová podle svých slov dodnes občas vzpomene.

„Když se s něčím podobným setkám, vždycky si říkám – to znám, to jsem zažila," říká Zdenka Majerová.

„Brala jsem to jako svou práci, kterou jsem odvedla snad dobře. Přeji, ať to funguje ještě další a další léta, je to přínosem a jsou tam lidé spokojení," dodala Zdenka Majerová, která už tehdy před 10 lety u slavnostního otevírání chyběla. Nedlouho předtím byla odvolaná z funkce. „Ničeho nelituji, člověk se nesmí ohlížet nazpět," podotkla.

Dnes, po rovných 10 letech sériové výroby, má automobilka TPCA na svém kontě už více než dva a půl milionu vyrobených vozů, z nichž drtivá většina jde na export. Nejvíce trojčat z Kolína jezdí ve Francii, Itálii, Velké Británii a Německu.

Milníky v historii automobilky

rok 2000
Toyota a PSA Peugeot Citroën zvažují spolupráci na výrobě malých vozů.

2001
V Bruselu byla podepsána smlouva o spolupráci.

2002
Položení základního kamene výstavby továrny v průmyslové zóně Kolín Ovčáry

2004
Nultý ročník grantového programu – municipální projekty.

2005
Zahájení sériové výroby, představení modelů na ženevském autosalónu.

2006
Podepsána první kolektivní smlouva mezi TPCA a odbory.

2007
TPCA vyrobila půlmiliontý vůz.

2008
Z automobilky vyjel miliontý vůz, došlo k inovaci modelů.

2009
Roční výrobní rekord: 332 489 vozů, takt time 54 vteřin.

2012
TPCA vyrobila dvoumiliontý vůz.

2014
Slavnostní představení a zahájení výroby nové generace vozů.

Co automobilka TPCA přinesla regionu? V dalších vydáních čtěte o problematice bytů, dopravy, ale třeba také o grantovém programu.

Autor: Jana Martinková

28.2.2015
SDÍLEJ:
Hudební program zakončila kapela Telegraf.

Kulturní přehled z Kolínska. Kam se vydáte?

Ilustrační foto

Interiéry jsou hotové, pracuje se na chodnících

U Jestřabí Lhoty se srazila dodávka s osobákem

Jestřabí Lhota – Ke střetu dvou vozidel došlo v úterý ráno na křižovatce u Jestřabí Lhoty. Řidič dodávky jedoucí od Jestřabí Lhoty nedal přednost osobnímu vozu Hyundai, které jelo ve směru od dálnice na Kolín.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Zámek Radim zve i do černé kuchyně

Radim - Zámek Radim na Kolínsku je renesanční památkou, která sloužila jako sídlo střední šlechty. Zámek se pyšní ojedinělou architekturou saské renesance, která se dochovala v původním stavu.

Kandidátní listina bez žen? Ve středních Čechách mohou voliči najít jedinou

Střední Čechy – O křesla v Poslanecké sněmovně se ve Středočeském kraji celkem – na všech 26 kandidátních listinách, které nyní voliči nacházejí ve svých poštovních stránkách – uchází 754 kandidátů, jejichž průměrný věk dosahuje 46,4 roku. Z nich je 210 žen (tedy 27,85 procenta). V jejich případě činí průměrný věk 47,1 roku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení