V internetové populaci, jež tvoří základ cílové skupiny, převládají muži. S věkem se snižuje rozdíl mezi „běžnou“ a „internetovou“ populací, přičemž největší výkyv je zřetelný ve věkové skupině 15 až 24 a také 55 a více let. Zkrátka výrazně více uživatelů najdete od 15 let nahoru, s rostoucím věkem jejich počet klesá.

V průběhu posledních deseti let prošly informační technologie bouřlivým rozvojem. Evropské země i ČR jsou z hlediska jejich využívání slušně rozvinuté, na druhé straně nás ten největší boom teprve čeká.

„Česká republika se liší od západních zemí ve značné generační propasti mezi podílem uživatelů internetu v nejmladší generaci 16 až 24 let, tak zvané NET generation, a následující generací 25 až 34 let,“ komentuje demografický rozptyl Hana Friedlaenderová ze společnosti Median. Přítomnost dětí v domácnosti je jedním z hlavních faktorů ovlivňujících vybavenost domácnosti PC a dostupností internetu.

Reklama startovala na internetu roku 1996. Za deset let zaznamenala prudký vývoj na trhu, a byť ještě nevyrostla z dětského věku, očekává za tento rok příjmy 685 milionů korun, což je podle odhadu společnosti ARBOmedia takřka o 27 procent více než loni.

V pravěkých dobách internetové reklamy sloužil jako poutač banner, reklamní proužek. Používá se sice dodnes, ale jeho účinnost rapidně klesá. Dnes už se hodí jen jako doplněk k mediálnímu mixu. Naproti tomu roste význam právě reklamy PPC. Je to i proto, že reklama placená za klik je jednou z nejúčinnějších metod, s níž mohou provozovatelé internetových stránek oslovit uživatele, kteří hledají to, co inzerent nabízí.