ON-LINE ke koronaviru najdete ZDE

„Vedle zajištění pravidelného chodu našich prodejen a dostatku zboží jsou v tuto chvíli nejdůležitější maximální hygienická opatření na našich prodejnách na ochranu zaměstnanců a zákazníků,“ zdůraznil Martin Piterák, provozní ředitel společnosti Kaufland.

Výraznou novinkou v supermarketech budou ochranná plexiskla, která oddělí pokladní a zákazníky. „Od pátku instalujeme postupně na všechny naše prodejny ochranná plexiskla nejen na pokladny, ale i na oddělení informací. V pokladní zóně přibyde navíc podlahové značení doporučených rozestupů,“ doplnil Martin Piterák.

Dezinfekce vozíků a košíků

Vzhledem k vládnímu nařízení se společnost Kaufland rozhodla zintenzivnit také pravidelné čištění nákupních vozíků a košíků. „Madla vozíků jsme začali dezinfikovat pomocí prostředku, který má podle laboratorních testů dlouhotrvající antimikrobiální a viry inaktivující účinek. Celý proces probíhá tak, že se nejprve nákupní vozíky a košíky umyjí horkou vodou a poté se nastříkají dezinfekcí, která má účinnost 10 dní. Kontrolu účinnosti provádíme stěry, které pravidelně vyhodnocujeme,“ přiblížil provozní ředitel.

Pravidelnou dezinfekcí prochází také K-Scany, které zákazníkům usnadňují nakupování už ve třech prodejnách Kauflandu. „I u nich jsou k dispozici jednorázové rukavice, případně hygienické utěrky,“ doplnil.

„Posilnili jsme ostrahu u vstupu do prodejen, kde provádíme kontrolu zakrytí obličejových částí a věku 65+ mezi sedmou a devátou hodinou ranní. V prodejnách jsou pro zákazníky navíc vyvěšené instrukce, jak se chovat během nákupu, konkrétní opatření neustále opakujeme také prostřednictvím instore rádia. V něm doporučujeme udržovat minimálně dvoumetrový rozestup od ostatních zákazníků, nabádáme k toleranci a ohleduplnosti a užívání bezhotovostní transakce na pokladně,“ popsal Martin Piterák.

Koronavirus v Česku