Automobilka vyzvala ke sdílení nápadů indické profesionální designéry i mladé talenty – a právě Karambelkarův nápad vyhrál v konkurenci více než 200 dalších návrhů. Odměnou mu bude cesta do Prahy; včetně osobního setkání s šéfdesignérem Škody Auto Oliverem Stefanim. Jeho návrh vedoucí indického zastoupení značky Zac Hollis označil za skvělou kombinací indických motivů a českého umění.

Nicméně i jeho konkurenti prý nabídli zajímavá řešení. „Děkujeme také ostatním finalistům, jejichž návrhy donutily porotce dlouho přemýšlet,“ poznamenal Hollis. Sám byl mezi členy poroty hodnotící návrhy pětice finalistů; stejně jako šéfdesignér Stefani.

Škoda Auto. Ilustrační foto.
Nejsou čipy. Výroba vozů ve Škoda Auto se může zcela zastavit až do konce roku

Slavia je po SUV modelu Kushaq druhou škodovkou určenou speciálně pro Indii, kde se také těší popularitě octavie a superby. Škoda Auto má starost o tamní trh svěřenou v rámci celého koncernu Volkswagen. Aktuálně provozuje 165 prodejních a servisních míst ve více než stovce indických měst, přičemž do konce příštího roku se má počet poboček zvýšit na 225. V tamním závodě v Púně zřídila firma novou výrobní linku modulární platformy MQB-A0-IN.

Zdroj: Škoda Auto

Současným fandům aut pojmenování Slavia připomene nejspíš loňský studentský projekt mladoboleslavského učiliště, v jehož rámci vznikly úpravy modelu Scala bez střechy. Ve skutečnosti je však odkazem na první jízdní kola, která vyráběli zakladatelé mladoboleslavské firmy Václav Laurin a Václav Klement.

Předseda představenstva koncernu Volkswagen Herbert Diess, místopředseda vlády, ministr Karel Havlíček a předseda představenstva Škoda Auto Thomas Schäfer.
Přibude elektroaut i nabíječek, plánuje Škoda Auto

Pod obchodní značkou Slavia začali prodávat první kola vlastní konstrukce rok po založení společnosti – od roku 1896; zprvu se věnovali jen opravám kol. Firemní historikové k tomu připomínají, že bicykly Slavia se staly zárukou spolehlivosti, cenové dostupnosti, ale i vynalézavého konstrukčního řešení. A označení se ujalo také pro motocykly, jež Laurin s Klementem představili v roce 1899.

Vedoucí zastoupení Škoda Auto India Zac Hollis poznamenal, že název Slavia reprezentuje počátky úspěšného příběhu, ve kterém se mladoboleslavská továrna stala jednou z nejúspěšnějších automobilek – a tradiční název nyní opět představuje začátek nové éry; tentokrát na jiném kontinentu. „Na indickém trhu chceme výrazně růst – a Slavia sehraje ve splnění tohoto cíle klíčovou roli,“ plánuje Hollis.