Automobilka vyzvala ke sdílení nápadů indické profesionální designéry i mladé talenty – a právě Karambelkarův nápad vyhrál v konkurenci více než 200 dalších návrhů. Odměnou mu bude cesta do Prahy; včetně osobního setkání s šéfdesignérem Škody Auto Oliverem Stefanim. Jeho návrh vedoucí indického zastoupení značky Zac Hollis označil za skvělou kombinací indických motivů a českého umění.

Nicméně i jeho konkurenti prý nabídli zajímavá řešení. „Děkujeme také ostatním finalistům, jejichž návrhy donutily porotce dlouho přemýšlet,“ poznamenal Hollis. Sám byl mezi členy poroty hodnotící návrhy pětice finalistů; stejně jako šéfdesignér Stefani.

Slavia je po SUV modelu Kushaq druhou škodovkou určenou speciálně pro Indii, kde se také těší popularitě octavie a superby. Škoda Auto má starost o tamní trh svěřenou v rámci celého koncernu Volkswagen. Aktuálně provozuje 165 prodejních a servisních míst ve více než stovce indických měst, přičemž do konce příštího roku se má počet poboček zvýšit na 225. V tamním závodě v Púně zřídila firma novou výrobní linku modulární platformy MQB-A0-IN.

Zdroj: Škoda Auto

Současným fandům aut pojmenování Slavia připomene nejspíš loňský studentský projekt mladoboleslavského učiliště, v jehož rámci vznikly úpravy modelu Scala bez střechy. Ve skutečnosti je však odkazem na první jízdní kola, která vyráběli zakladatelé mladoboleslavské firmy Václav Laurin a Václav Klement.

Pod obchodní značkou Slavia začali prodávat první kola vlastní konstrukce rok po založení společnosti – od roku 1896; zprvu se věnovali jen opravám kol. Firemní historikové k tomu připomínají, že bicykly Slavia se staly zárukou spolehlivosti, cenové dostupnosti, ale i vynalézavého konstrukčního řešení. A označení se ujalo také pro motocykly, jež Laurin s Klementem představili v roce 1899.

Vedoucí zastoupení Škoda Auto India Zac Hollis poznamenal, že název Slavia reprezentuje počátky úspěšného příběhu, ve kterém se mladoboleslavská továrna stala jednou z nejúspěšnějších automobilek – a tradiční název nyní opět představuje začátek nové éry; tentokrát na jiném kontinentu. „Na indickém trhu chceme výrazně růst – a Slavia sehraje ve splnění tohoto cíle klíčovou roli,“ plánuje Hollis.