„Těší nás, že o moderní auta s nízkou spotřebou je v Evropě zájem a i letos předpokládáme podobný objem výroby okolo 220 tisíc vozů," uvedl výkonný viceprezident Javier Varela.

Největší podíl výroby připadl v roce 2015 na Toyotu AYGO, které z výrobních linek sjelo 42% (91 199 kusů), za ní pak následoval Peugeot 108 s 31% (67 224 kusů) a Citroën C1 s 28% (60 631 kusů).

Třicet procent vozů vyrobených v automobilce TPCA v roce 2015 bylo vybaveno řízením na pravé straně, což je téměř o tři procenta více oproti předchozímu roku.

Stoupl i počet automobilů s automatickou převodovkou, a to na 28 230 vozů, což představuje 13 procent z celkového počtu.
Úsporný motor 1,0 litru mělo pod kapotou 188 413 aut, což je plných 86 procent, o více než dvě procenta ale narostl počet vozů vybavených 1,2 litru motorem na 30 641 kus.

„Právě tak pětidveřová varianta karosérie vládla v roce 2015 (84,3 % – 184 583 kusy) nad třídveřovou (15,7 % – 34 471 kusů)," popsal tiskový mluvčí automobilky Marek Hovorka.

V žebříčku zemí, do kterých proudí nejvíce automobilů z TPCA, zůstala na prvním místě Velká Británie s 27,3% (59 892 ks), následovaná Francií s 16,8 % (36 827 ks). Na třetím místě stoupl podíl exportu do Itálie na 12,3 % (26 897 ks) a žebříček prvních pěti zemí uzavírá Německo s 10,5% (23 057 ks) a Holandsko 7,7 % (16 836 ks).

Nejoblíbenější barvou mezi zákazníky zůstává i nadále bílá 35,2% (77 192 ks), další v pořadí pak jsou červená (17,7% – 38 805 ks), metalická černá (9,8% – 21 360 ks), metalická stříbrná (9,8% – 21 519 ks) a metalická tmavá šedá (8,7 % – 19 132 ks).

„Jsme rádi, že jsme i v roce, kdy jsme oslavili deset let existence naší továrny, pokračovali v růstu nastartovaném v roce 2014 zahájením výroby nových modelů všech našich tří značek," shrnul prezident TPCA Kenta Koide o druhé generaci malých městských vozů Toyota AYGO, Peugeot 108 a Citroën C1, jež se v Ovčárech začala vyrábět v květnu 2014.