Snižováním počtu zaměstnanců automobilka podle slov prezidenta Satošiho Tačihary reaguje na situaci na trhu, přesněji tedy na poklesy na hlavních evropských trzích, které jsou patrné hlavně u malých vozů.

Automobilka se k propouštěným zaměstnancům zachovala poměrně velkoryse. Jak slíbila, vyplácí odstupné nad rámec zákona, nejčastěji je to osm měsíčních platů, v řadě případů i devět. Záleží na odpracované době. „Zároveň se snažíme pomoci lidem v hledání nového zaměstnání," doplnil mluvčí TPCA Radek Kňava.

Zájem o ukončení pracovního poměru byl za takovýchto podmínek větší, než se původně předpokládalo. Možnost dobrovolně odejít s odstupným firma v červnu nabídla 250 zaměstnancům. K červencovému datu, kdy byly registrace k odchodům uzavřeny, se přihlásilo 345 pracovníků. Všem bude odchod umožněn, včetně odstupného.

První dvě vlny odchodů proběhly koncem července a začátkem srpna, třetí termín odchodů je posledního září, další pak budou ještě během listopadu a prosince.

Vzhledem k poklesům objemu výroby TPCA už dříve udělala několik opatření, například začátkem května změnila směnný systém a neprodloužila 150 smluv, které byly na dobu určitou. Celkem 200 zaměstnanců odešlo pracovat do sesterského závodu PSA v Trnavě a u českých dodavatelů.

Nyní se v automobilce připravuje zpomalení linky, dojít by k němu mělo od 1. října.