K dispozici dala téměř třetinu všech operátorů ze svých call center – a mají přibýt další. Pro svá pracoviště obsluhy infolinek Kolíně a v Plzni hledá zhruba čtyři desítky posil, přičemž tito noví lidé by se hned po základním poučení měli pustit do pomoci s oslovováním lidí kvůli koronaviru. „Zpočátku bude hlavní náplní jejich práce trasování lidí s rizikem nakažení covid-19, během šesti měsíců ale získají plnohodnotné školení a znalosti, aby se mohli později zapojit do běžné agendy call centra Skupiny ČEZ,“ vysvětlil Schnepp.

Že při pomoci státu v těžké době mají nováčci získat cennou praxi, kterou pak zúročí v nové profesi, potvrzuje i mluvčí ČEZ Alice Horáková. „Až potřeba trasování odezní, přejdou trasaři na běžnou energetickou agendu – a mohou u ČEZ zůstat,“ konstatovala.

Firemní manažer call center Josef Raušer tak pro práci v Kolíně hledá desítky lidí, kteří mohou nabídnout středoškolské vzdělání, uživatelskou znalost počítače, spolehlivost a příjemné vystupování. A má za to, že nabídka začít u koronaviru a postupně přesedlat na energie je přesně to, co dnešní doba potřebuje.

„Spousta lidí chce pomáhat, ale zároveň hledají perspektivu dlouhodobé práce, která bude nezávislá na vývoji pandemie covid-19,“ poznamenal. „Proto jsme se rozhodli obojí spojit: zájemci díky trasování získají praxi, kterou mohou následně u nás uplatnit již jako běžní operátoři,“ řekl Raušer.