Důkazem toho jsou i slova Petra Holubce, vedoucího PR a tiskového mluvčí společnosti Pražská energetika, firmy, která získala loni ocenění Český Goodwill 2013 v kategorii Mecenáš.

Vaše společnost má implementován rozvinutý systém sponzoringu a filantropie. Můžete tyto aktivity více přiblížit?

Vycházíme ze základní myšlenky, že peníze vydělané v tomto regionu vracíme zase zpět formou sponzoringu a donátorství. Každou žádost o spolupráci tohoto typu důkladně prověřujeme v několika stupňovém řízení. Posuzujeme její naléhavost, důležitost a oprávněnost. Teprve poté ji předkládáme k definitivnímu rozhodnutí představenstvu naší společnosti. Ani po chválení však spolupráce s daným subjektem nekončí. Zpravidla navazujeme trvalejší vztahy, které mají několikaleté pokračování a jsou prospěšné oběma stranám.

Každoročně štědře podporujete řadu zdravotních a sociálních projektů, nedávno jste za tímto účelem zřídili Fond PRE, který umožňuje přímou podporu konkrétních projektů…

Projekty, které podporujeme přímo, by měly splňovat několik základních podmínek. Důležitá je samotná podstata projektu, co přinese, komu poslouží, jaká je její společenská důležitost. Preferujeme projekty z „našeho" regionu - tedy z území hlavního města Prahy a města Roztoky, kde máme licenci na distribuci elektřiny. Pokud jde o Fond PRE, tam je to trošku jiné - Fond existuje pod Kontem bariéry Nadace Charty 77, která je u nás uznávanou autoritou oblasti sociální pomoci. Ve spolupráci s jejími členy posuzujeme projekty z celé republiky a v opravdu mimořádně závažných případech, v těžkých životních osudech se snažíme nabídnout pomoc alespoň takto.

V uplynulém ročníku projektu Český Goodwill jste tedy oprávněně zvítězili v kategorii Mecenáš. Co pro vás toto ocenění znamenalo?

Určitě nás to překvapilo, neděláme tuto činnost pro různá ocenění, ale protože je to prostě třeba. Na druhou stranu nebyl bych ješitný chlap, kdybych neřekl, že se dostavil pocit určitého zadostiučinění a spokojenosti, že si někdo naší činnosti všiml a takto ji ocenil. Kolem každé žádosti, kolem každého případu je tolik administrativy, papírování a telefonování, že takové ocenění opravdu pohladí po duši všechny, kteří se na této činnosti podílejí. A v neposlední řadě jsme možná učinili i krůček k tomu, aby na nás veřejnost, která nás - energetiky - vesměs vnímá jako nutné a mnohdy i drahé zlo - nahlížela trochu jinak - s větším pochopením.

Co byste vzkázal lidem, kteří uvažují o nominaci nějaké firmy do této kategorie v letošním ročníku?

Pozorně sledujte, proč se tak ta která firma chová. Zaslechl jsem i poznámku že: „je třeba si koupit odpustky" a z toho mě hned rozbolel žaludek. To je špatně. To přeci nejde chovat se neeticky v byznysu, někde vědomě někomu škodit, či podvádět a na druhou stranu licoměrným darem získávat přízeň veřejnosti.

Ocenění Český Goodwill

Společensky odpovědné aktivity nejsou pouze doménou velkých firem či nadnárodních korporací. Stále častěji se stávají běžnou součástí obchodní chování i malých a středních firem, které u nás působí.

Pokud si některé z nich vážíte za její snahu věnovat část ze svého zisku zpět ve prospěch společnosti, nominujte ji na ocenění Český Goodwill. Své nominace můžete prostřednictvím jednoduchého formuláře na webu www.cesky-goodwill.cz zasílat až do konce června.

Český Goodwill 2014 se koná pod záštitou Jaroslavy Jermanové, I. místopředsedkyně Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky. Organizátorem projektu je česká poradenská skupina HPCG, mediálně jej podporují regionální Deník, multimediální projekt ZET skupiny Lagardère, Regie Radio Music, specializovaný server MMportal.cz a zpravodajsko-informační portál SkyPaper.

Oceňte i vy podnikatele nebo firmy, kterých si vážíte!Do 30. června můžete na webu www.cesky-goodwill.cz sami nominovat podnikatele nebo společnost, která dle vašeho názoru svým odpovědným a korektním přístupem pomáhá rozvoji svého okolí. Nominovat můžete ve čtyřech základních kategoriích Tradice, Inovace, Partner a Mecenáš.

Všichni nominovaní budou současně zařazeni do hlavní kategorie - Osobnost Českého Goodwillu 2014. O jejím vítězi rozhodnete vy, pokud se v září zúčastníte hlasování. Podrobné info naleznete na www.cesky-goodwill.cz.

Čtěte také: Vítězka Inovace Českého Goodwillu 2013: Spokojenost se dá vyjádřit i jinak