Úplně prvními zákazníky se stali manželé Kročilovi z Moravskoslezského kraje, kteří si aygo třetí generace rezervovali ještě před zahájením sériové výroby. Jejich nové auto jim předal prezident evropské Toyoty Matt Harrison, připomněl Tomáš Paroubek z tiskového oddělení společnosti. Druhý vůz převzal ředitel kolínské nemocnice Petr Chudomel. Oblastní nemocnice auto získala od automobilky darem.

Vůz Aygo X, vyvinutý evropskými divizemi Toyoty jako kompaktní městský crossover, se v Ovčárech u Kolína vyrábí od března; společně s modelem Yaris. Nahrazuje druhou generaci ayga, kterou zde produkovali od roku 2014 do konce loňského roku. Automobilka z jeho výbavy obzvlášť zdůrazňuje benzinový motor 1.0 VVT-i s manuální nebo automatickou převodovkou, LED světla a nejméně šest airbagů. K dispozici je multimediální systém Toyota Touch 2 nebo Apple CarPlay a Android Auto.

Prezident kolínského závodu Koreatsu Aoki zdůraznil, že přípravě nové výroby v prostorách někdejší společnosti TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech) nezabránily ani pokračující pandemie covidu se všemi jejími důsledky včetně těžkostí provázejících dodávky polovodičů i dalších dílů a zablokování Suezského průplavu, což přineslo další celosvětové trable kolem transportu. „Závod jsme rozšířili o nové budovy a dokončili jsme instalaci nových zařízení,“ konstatoval prezident. Připomněl, že do rozjezdu nových modelů Aygo X a Yaris firma investovala více než 4,5 miliardy korun.

U českých zákazníků to našlo odezvu, plyne ze slov ředitele zastoupení Toyota a Lexus ČR Martina Pelešky, jenž připomněl, že od spuštění prodeje se pro Aygo X rozhodly již více než tři stovky zákazníků. „To svědčí o stoupající popularitě tohoto modelu, kterou zaznamenáváme už od loňského roku. Jsme velice rádi, že kolínská továrna Toyoty vyrábí už dva úspěšně evropské modely,“ nezastírá Peleška ve svém vyjádření, že je obchodníkem.

Upřesnil dále, že od začátku letošního roku firma v Česku přijala přes 8,6 tisíce objednávek na toyoty a 340 na modely značky Lexus. Mezi prodávanými značkami aut v České republice je nyní Toyota na čtvrtém místě. V prvním čtvrtletí zvýšila prodej osobních aut a lehkých užitkových vozů o 54 procent: na 3667 vozidel.