Až 28. července dorazí účastníci do cíle závodu na Champs-Elysées, převezmou si vítězové jednotlivých kategorií křišťálové trofeje, které i tento rok navrhlo oddělení designu značky Škoda. Trofej vítězi bodové klasifikace předá osobně člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu, Alain Favey.

Designéři společnosti Škoda Auto se při navrhování povrchu trofeje nechají každý rok inspirovat novými vlivy. Letos jsou 60 centimetrů vysoká a čtyři kilogramy vážící mistrovská díla českého sklářství poctou tradiční technice broušení skla zvané „Spitzstein“.

„Vzhled poháru pro letošního vítěze Tour de France je inspirován jedním nejtradičnějších a nejznámějších vzorů českých brusičů – tzv. „Spitzstein“. Malé pravidelné čtverečky jsou vybroušeny do tvaru pyramidy a vytváří tak trojrozměrný efekt. Tento klasický vzor jsme nově interpretovali a dodali mu zcela novou dynamiku, která je znatelná i na tvaru trofeje, zdůrazňuje designér společnosti Peter Olah.

Trofeje pro vítěze letošní Tour de France vyrobil pětasedmdesátiletý brusič skla, který tuto techniku v průběhu svého profesního života po několik desetiletí zdokonaloval. Výroba jedné trofeje trvala tři dny.

Elegantní silueta pohárů se mezitím stala jedním ze symbolů Tour de France. Výroby se ujala česká firma Lasvit ve spolupráci s designérem společnosti Škoda Auto Peterem Olahem. 

Trofeje pro vítěze slavného cyklistického závodu kolem Francie navrhuje česká automobilka již od roku 2011.

106. ročník klasického cyklistického závodu odstartoval 6. července, na počest pětinásobného vítěze Tour Eddyho Merckxe v belgické metropoli Bruselu. Až peloton vjede 28. července do cíle na pařížském bulváru Champs-Elysées, bude mít 176 závodníků za sebou celkem 21 etap o celkové délce 3 640 kilometrů.