Do nového ročníku půjde s téměř novým týmem. Ze třinácti hráčů je hned jedenáct nováčků. Z loňského kádru zůstali pouze Machač a Zuzák. „Přestože tvoříme nový tým, ve kterém zůstali z loňska pouze dva hráči, máme stejné ambice jako v předešlých ročnících Mattoni NBL. Opět chceme bojovat o play-off. Víme, že to nebude jednoduché, protože soutěž bude velice vyrovnaná, ale my uděláme pro postup do play-off maximum," hlásí prezident kolínského klubu Martin Buřič.

„Věřím, že naši fanoušci pro nás budou stejnou oporou jako v minulých letech. Budeme se snažit jejich důvěru nezklamat," dodal.

„Do sezony jdeme s úplně novým týmem. Máme jedenáct nových hráčů, ale náš cíl se nemění. Stejně jako v minulých sezonách chceme i letos bojovat o play-off. Nebude to vůbec snadné. Liga bude letos hodně vyrovnaná. Mezi pátým a dvanáctým místem budou rozhodovat maličkosti. Věřím, že náš cíl splníme," uvedl trenér Predrag Benáček.

„Za podporu děkuji našim partnerům, kteří mají obrovský podíl na našich sportovních i mimosportovních aktivitách. Jsem přesvědčen, že společně s našimi příznivci a partnery dosáhneme cíle, který jsme si pro sezonu 2013/2014 stanovili," podotkl Buřič.

Fanoušci si od nové sezony budou muset zvykat na to, že kolínský tým bude v Mattoni NBL působit pod názvem – BC Farfallino Kolín.  „Po několikatýdenním intenzivním jednání jsme se s majitelem firmy panem Silvestrem Krajčírem dohodli na titulárním partnerství pro sezonu 2013/2014," uvedl Martin Buřič.

Kolín nebude mít pouze nový název, ale i logo. „Po několika letech jsme se rozhodli změnit logo našeho klubu a přidat do něj zvíře, které má pojítko ke Kolínu. Všichni znají animovaný seriál o dvou medvědech Pojďte pane, budeme si hrát, který je spojen s Kolínem. Měli jsme více návrhů, ale medvěd jasně zvítězil," objasnil Martin Buřič.

Medvěd se stane symbolem i pro malé basketbalistky a basketbalisty. „Všichni hráči a hráčky našich mládežnickým týmů dostanou tričko s novým logem. Novinka čeká i na nejmenší děti. Naši minipřípravku, kam chodí děti od 4 do 6 let,  jsme přejmenovali na Basket s méďou," přiblížil změny generální manažer Miroslav Sodoma. „V průběhu sezony budeme ve fanshopu nabízet klubové předměty s novým logem. Chceme, aby se naši fanoušci s novým logem klubu rychle ztotožnili," dodal Sodoma.

Basketbal se v Kolíně stává jedním z nejpopulárnějších sportů, a to je cíl, který si vedení stanovilo. A nechce od toho ustupovat. Naopak.

„Basketbal chceme v Kolíně ještě více zpopularizovat. Opět chystáme řadu akcí pro kolínskou veřejnost, jako je Basketbalové odpoledne pro děti, Vánoční basketbalový maraton, besedy na školách, Streetball cup a oslavy dětského dne. Budeme se také co nejvíce soustředit na rozvoj mládežnického basketbalu. Naším cílem je rozšířit mládežnickou základnu a zkvalitnit sportovní přípravu našich družstev," konstatoval Martin Buřič.

(René Volf, Jana Kubartová)