Vůbec byste do ní neřekli, že taková křehká duše může dělat tak náročný sport, kterému se říká Bodyfitness a spousta lidí si ho plete s kulturistikou. „Hodně lidí si to plete, ale je to úplně jiný druh sportu,“ říká čerstvě devatenáctiletá Michaela Podnecká.

Nedávno jste se vrátila z mistrovství Evropy, které se konalo ve Španělsku. Zde jste skončila třetí. Spokojená?
No ještě aby ne. Kdo by to byl řekl, můj první mezinárodní start a hned bronz. Kdo by nebyl spokojený.

Z předchozích závodů jste ale byla zvyklá vozit zlaté medaile. Bylo ve Španělsku na víc?
Stříbro bylo na dosah, ale i tak je to pro mě obrovský úspěch. Když k tomu přidám dvě zlaté medaile z Čech, co víc si za první soutěžní sezonu přát.

Máte za sebou docela zářivou kariéru. Bodyfitness děláte necelý rok a již jste získala několik medailí. Na mistrovství Čech jste vyhrála v kategorii juniorek a mezi ženami jste skončila třetí. Zlato máte z republikového šampionátu juniorů a nyní jste získala bronz na prestižní Evropě? Nemotá se vám z těchto úspěchů trochu hlava?
(smích) Popravdě trochu ano. Nikdy jsem nevěřila, že něčeho takového dosáhnu. Teď si to vážně užívám, všechny ty gratulace ze stran přátel a známých.

Když byste pověsila všechny čtyři medaile vedle sebe, která stála nejvíc potu a která je z vašeho pohledu nejcennější?
Zlatá medaile z Mistrovství České republiky je nádherná, ale bronz z Evropy je pro mě asi ta nejcennější a nejvíce vydřená. Dala jsem do toho maximum a příprava byla vážně tvrdá.

Díky posledním úspěchům jste se nominovala na mistrovství světa, které se bude konat v listopadu ve Španělsku. S jakými cíly tam pojedete?
Tak určitě získat nějakou tu placku, to by bylo krásné. Ale stojím pevně nohama na zemi a nedělám si žádné naděje. Konkurence bude pravděpodobně velmi silná. Každopádně to pro mě budou nové zážitky a hlavně nové zkušenosti.

Přibližte trochu vaši tréninkovou skladbu a co všechno musíte udělat pro to, aby z vás byla skvělá závodnice. Třeba týdenní tréninkový plán plus něco z jídelníčku.
Tak asi začnu tím, že celá ta příprava trvá poměrně dlouho. Nejdřív je tzv. objemová fáze, ve které nabíráte svalovou hmotu. Pro nás holky není tak dlouhá, my tolik svalů jako kulturisti nabrat nepotřebujeme. V objemu se jí hlavně hodně bílkovin, aby ty svaly měly z čeho růst. Pár měsíců před soutěží začíná rýsovací fáze. Jednoduše dieta – spálit tuky. Jídelníček se skládá z vařeného masa, bílků, rýže či rýžových chlebíčků. Když máte hlad, dáte si třeba okurku, ledový salát nebo kedlubny. No a teď k tréninkům. V této fázi se kromě jídelníčku mění i intenzita tréninků. Čtyřikrát až pětkrát týdně jste v posilovně a kromě posilování vás po tréninku čeká 30 - 45 minut aerobní činnost, stepper, rotoped, běhadlo. Týden před soutěží je ještě zvláštní tím, že se člověk musí odvodnit, aby na podiu ty svaly ještě více vynikly.

Děláte nějaký doplňkový sport?
Nedělám, popravdě na to není čas. Jsem ráda, že jsem zvládla skloubit tréninky se školou, ale někdy jsem si i sešit brala sebou na rotoped a učila se.

Dřív jste ale hrála házenou a korfbal. Proč jste ani u jednoho sportu nezůstala?
Bohužel za to můžou zdravotní problémy. Při korfbale jsem si několikrát poranila koleno a mám za sebou už tři operace. Já vlastně ani žádný jiný sport kromě posilování dělat nesmím.

Sbíráte úspěchy na sportovním poli. Jde vám to ale i ve škole. Chodíte do třetího ročníku na gymnázium a máte samé jedničky. To je krásné vysvědčení. Čím byste chtěla být?
Děkuji, chtěla bych být lékařkou. Příští rok mě čeká maturita a mimo jiné i přijímací zkoušky na VŠ, docela ráda bych se přihlásila na 1. lékařskou fakultu Karlovy univerzity.

Popište, co je to vlastně Bodyfitness…
Bodyfitness, to je odvětví kulturistky. Převážně pro ženy. Svými slovy bych to charakterizovala asi takto: od žen kulturistek jsou bodyfitnessky takové „něžnější“. Nejde tolik o svaly jako o siluetu postavy. Velmi pozitivně se hodnotí úzký pas, široká záda, vypracovaný zadeček. V nynější době ale do bodyfitness proniká stále víc vliv kulturistiky, takže některé závodnice jsou trochu víc „nabušené“. To mě trochu mrzí.

VIZITKA
Datum narození: 25. 8. 1992
Bydliště: Kolín
Největší úspěchy: juniorská mistryně Čech a České republiky v bodyfitness, 2. vicemistryně Evropy v bodyfitness do 163 cm, 2. vicemistryně Čech v kategorii žen.
Zájmy: posilování, tanec, plavání, četba, jízda na kole či bruslích
Motto: Žiju naplno