Již kvalifikační trénink naznačil, že závody to budou opravdu vyrovnané, neboť prvníchjedenáct jezdců bylo v rozmezí jedné vteřiny. Vaňkát měl osmý kvalifikační čas. V samotném závodě se nakonec umístil na sedmé pozici.
„V prvním závodě jsem nechtěl být účastníkem kolize, které jsou v mosteckém retardéru velice časté a v loňské sezoně mě několikrát vyřadily z bojů. Zvolil jsem proto taktiku na jistotu a i za cenu ztráty čtyř míst jsem projel první retardér bez sebemenšího „škrábance“. Vyplatilo se, neboť přede mnou se srazili dva vozy a za mnou další dva byly mimo hru. Hned v prvním kole jsem předjel dva soupeře, ale již v místech, kde ke kolizím nedochází. Soustředěnou jízdou plnou předjíždění i prohraných soubojů a zpětně vybojovaných pozic jsem celkově obsadil sedmé místo. To bylo pro mne velice dobrou výchozí pozicí, neboť pořadí do druhého závodu vychází z výsledků prvního, pouze prvních osm pozic je obráceno,“ popsal první jízdu Milan Vaňkát.
V druhém závodě, kdy se pořadí startovního roštu u prvních osmi jezdců otáčí, startoval z druhého místa. „Hned po startu jsem se dostal do vedení a sedm kol jsem byl na vedoucí pozici. V sedmém kole jsem byl předjet Polákem Lisowskim, který mimochodem trénuje s pilotem formule 1 Kubicou, a dvě kola před cílem jsem podlehl Aleši Jiráskovi, oběma největším talentům v Octavia Cupu. S přehledem jsem pak dojel na třetím místě. Bylo to pro mě v Octavia Cupu první umístění na bedně v nejprestižnějším závodě v ČR,“ podotkl Vaňkát.
Díky tomu se Vaňkát posunul po čtyřech závodech na průběžné osmé místo.