Letošní ročník vede opačným směrem než loni. Začal v nejzápadnějším bodu Česka v Skalné u Chebu 
a skončí v nejvýchodnější části Slovenska – Nové Sedlici. Trať vede horskými pásmy obou zemí a cyklisté se z daného směru určeného a hlídaného navigací smí odchýlit
o pouhých padesát metrů.

Loni potřeboval Tyxa k zdolání 1625 km s převýšením 39 km, osm dní a dvě hodiny. „S nikým zkušenějším jsem o tom nemluvil, většinou však fouká ze severozápadu, takže se pojede po větru," naznačil, že čas by mohl být lepší. Cestou je ale tolik nástrah, že vítr nemusí hrát žádnou roli.

Tyxa nemá obavy z minimální přípravy, které se kvůli hledání nového zaměstnání nemohl věnovat na úrovni. Jediným tréninkem byla cesta do práce a zpět, což vydalo na padesát kilometrů. Navíc dokončuje předělávku kola.

„Nějak to objedu, větší obavy mám z deště, protože mám bolesti při namočených chodidlech. Pořád nemohu přijít na to, jak je udržet v suchu. Když bude pršet, tak se třeba někde schovám," připustil s tím, že jede s cílem opět zvítězit. Byl by druhým bikerem, který by triumf obhájil.

Pořadatelé prý udělali na trase pár změn. Třeba na Slovensku přidali kopec, u nás se pojede ve Hřensku přívozem. Příprava a najíždění trasy vzniká za spolupráce místních bikerů v daných oblastech. Cyklisté si vezou potřebné věci v batůžku. Kromě deseti povinných položek jako například krabičku první pomoci, si každý přibalí co uzná za vhodné.

V případě osmatřicetiletého Tyxy to jsou krátké kalhoty, větrovka a dvoje ponožky. To je z oblečení vše! Nejrozměrnější položkou je spacák, který se využívá minimálně. „Platí, že kdo méně spí, má větší šanci uspět," konstatoval jeden z favoritů.

Druhého v pořadí – Filipa Degla, loni porazil o necelých osm hodin a ztráta jiných borců čítala až několik dní. Přehled o letošních soupeřích Tyxa moc nemá, jen ví, že pojedou i loni třetí Bimon a čtvrtý Vít. K závodu se zájemci hlásí přesně o půlnoci na Nový rok.
Kvóta sto bikerů bývá během chvíle zaplněná. Jan Tyxa měl jako vítěz účast automaticky zajištěnou.