Jak uvedl generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera, událost patrně bude bez škody. Jediná škoda může být vyčíslena na zpoždění vlaků. „Pracovalo se na vyloučené koleji a z ní vyjelo vozidlo do cesty vlaku, který mířil z Kolína do Prahy Masarykova nádraží. Strojvedoucí se uviděli a podařilo se jim zastavit,“ popsal událost Jan Kučera, jehož inspekce byla samozřejmě na místě a v této chvíli příčiny a okolnosti nadále šetří.

Totéž dělá také policie. „Ke střetu nedošlo,“ potvrdila mluvčí Martina Fejfarová. „Událost šetříme pro podezření ze spáchání trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti,“ uvedla policejní mluvčí.
Vlak a montážní vůz zastavily 45 metrů od sebe. Nikdo nebyl zraněn. Jen provoz na trati musel být několik hodin veden po jedné koleji.

Podtrženo, sečteno, naštěstí se vlastně téměř nic nestalo. Jenže v případě provozu na železnici je mezi tímto konstatováním a neštěstím v podobě střetu jen opravdu velmi tenká hranice.

Sedíte-li za volantem auta, máte povinnost jet tak, abyste dokázali bezpečně zastavit na vzdálenost, na kterou vidíte. Toto ale pro vlak, zvlášť při rychlostech, jimiž se dnes vlaky dokáží řítit, neplatí. Strojvedoucí vlaku mnohdy dokáže plně rozjetou mašinu zastavit i při sebevětší vůli až po několika stech metrech. Nebylo by možná od věci, aby si tuto skutečnost připomněli někteří řidiči, kteří občas riskují na železničních přejezdech. Zkrátka vlak není auto…

O výsledku setření události, ke které došlo na železniční trati u Českého Brodu, vydá Drážní inspekce konečnou zprávu do šesti měsíců.