„Dopravní nehoda se obešla bez zranění, alkohol byl vyloučen,“ uvedla mluvčí kolínských policistů Petra Čimová. Při pohledu na totálně zdemolovaný předek Iveca se člověku dere na rty dovětek „zaplaťpánbůh“. Několik řidičů, kteří zdemolované Iveco vidělo, proneslo zcela stejnou větu. „Sedět někdo na místě spolujezdce, je mrtvý.“

Proč kamion stál částečně v jízdním pruhu v silně rizikovém místě, tedy na silnici první třídy těsně za zatáčkou ve stoupání? Měl poruchu. Podle všeho na ložisku na kole. Řidiči projíždějící těmito místy tu nepojízdný kamion viděli už v úterý ráno, tedy více než dva dny před nehodou, při níž jen zázrakem nikdo nepřišel o život a hmotná škoda se vyšplhala na 320 tisíc korun.

„Na silnici nebyl ani výstražný trojúhelník. Ten měl kamion na sklopném čele,“ popsal jeden z řidičů. Podtrženo, sečteno – kamion tu tvořil překážku silničního provozu více než 48 hodin. Ze zákona přitom ten, kdo způsobil překážku provozu na pozemních komunikacích, musí ji neprodleně odstranit; neučiní-li tak, odstraní ji na jeho náklad vlastník pozemní komunikace.

Dá se pod pojmem neprodlené odstranění překážky představitdva dny? Muselo tedy k nehodě dojít? Anebo kamion nebyl překážkou v silničním provozu?

Je-li překážkou provozu na pozemní komunikaci vozidlo, rozhoduje o jeho odstranění policista nebo strážník obecní policie; vozidlo se odstraní na náklad jeho provozovatele.