Ačkoli k nehodě došlo už ráno (policii byla nahlášena kolem půl osmé, projíždějící řidiči ji zaznamenali dokonce o hodinu dříve), k vyproštění havarovaného kamionu došlo až kolem půl čtvrté odpoledne, tedy přesně v dopravní špičce.

„O nehodě jsem se dozvěděl ráno kolem půl osmé,“ popsal majitel kamionu, který se ihned vydal na cestu. „Vyprošťovací služba dorazila asi hodinu a půl poté, co my jsme na místo přijeli osobním autem z Litoměřic,“ dodal.

Za další půlhodinu dorazila další technika, ale s kamionem nehnula. „Tak se další hodinu a půl čekalo na jeřáb zase z jiné firmy,“ shrnul majitel s tím, že pondělní zkušenost s nehodou kamionu nebyla jeho první.

„Takhle dlouho to nikdy předtím netrvalo. Volali jsme svou pojišťovnu, tedy Českou pojišťovnu, prý bližšího smluvního partnera v okolí nemají,“ pokrčil rameny nad faktem, že se hodiny a hodiny čekalo na práci firmy, jež podle informací Deníku jela až z Pardubicka.

„Jestli odtahovka spěchala k další nehodě… obouchli jsme papíry a byli pryč. Řidič si pak ještě sám měnil kolo,“ upřesnil průběh zásahu majitel tahače.

Dvakrát se během uzavírky prakticky stojící kolonou prodírala sanita. „Takže se musel jeřáb sklidit, znovu usadit a pokračovat. Ledva se začalo, jela další sanita,“ dodal majitel vozu.

Spílání řidičů v kolonách nebralo konce. „Nevěřil jsem svým očím. Napočítal jsem v koloně snad 90 kamionů, osobáky jsem ani nepočítal. A z Kolína se stalo jedno velké parkoviště,“ popsal řidič, který mířil směrem na Čáslav. Slova řidičů kamionů, kteří postávali se zhasnutými světly, prakticky nelze publikovat snad kromě spojek a předložek.

„Je to hrozný pocit. Zjistíte, že se ten kolos řítí a vy s tím nemůžete nic dělat,“ popsal sedmadvacetiletý řidič kamionu svůj zážitek z nehody. Kvůli kombinaci sněhu a deště dostal smyk a zajel mimo vozovku. Škoda na soupravě byla odhadnuta na 150 tisíc korun, k žádnému zranění naštěstí nedošlo, požití alkoholu před jízdou u řidiče vyloučila dechová zkouška.

„Zástupce firmy, která se u havárie kamionu objevila a nabízela majiteli auta vyproštění soupravy, tvrdil, že má smlouvu s Českou pojišťovnou. Nebyla to pravda, tato společnost není našim smluvním partnerem,“ reagoval tiskový mluvčí České pojišťovny Václav Bálek s tím, že tím je naopak společnost, která má stanoviště u Poděbrad. „Tedy nikoliv u Pardubic, jak stálo v článku. Jeho autor zřejmě vycházel z toho, že Červená Scanie 113H patří společnosti z Býště u Pardubic, ale nemohl tušit, že dlouhodobě parkuje v obci Křečov u Poděbrad,“ dodal.

„Z písemných podkladů i záznamů telefonních hovorů mezi asistenční službou a klientem je zřejmé, že šlo o standardní zásah. Do roviny emocí a polopravd jej zřejmě posunul odmítnutý zástupce společnosti, která se na místě snažila o získání zakázky na vyproštění kamionu. Mimochodem – podobný boj o zakázku neregistrujeme v případě nesmluvních služeb poprvé a kdybychom jim podlehli, odrazilo by se to ve vyšších cenách povinného ručení. Důvodů, proč využíváme právě smluvní partnery, je více, ale mezi ty základní patří jejich prověřená technika a také garantované ceny, za které své služby nabízejí a které mají přímý dopad na tvorbu sazeb pojištění pro všechny ostatní motoristy,“ odpověděl Václav Bálek.

Podle jeho slov k vyproštění soupravy, u které hrozilo vylití nafty z nádrží, bylo zapotřebí zhruba 1,5 hodiny. „Kamion nakonec vysvobodil jeřáb, který dorazil po 13 hodině. Do té doby probíhaly na místě vyprošťovací práce a sbírání vyklopeného nákladu. Silnice byla uzavřena jen pro nezbytně nutnou dobu tj. 30 minut a později 45 až 60 minut, obě omezení byla provedena mimo dopravní špičku a byla plně koordinována s policií. Spokojenost se zásahem vyjádřil i majitel vozidla,“ uvedl mluvčí České pojišťovny.

„Bylo by ideální, kdyby se podobné nehody daly vyřešit za pět minut a nemusely při nich vznikat komplikace ostatním šoférům, ale v tomto případě vše probíhalo v rámci povětrnostních podmínek a hustoty provozu standardně. Kdo bohužel standardně nepostupoval, to byl zástupce firmy, která se snažila získat zakázku, na kterou neměla nárok,“ dodal.