Nejen svěřenci domácí pedagožky Jany Haššákové, ale i tanečníci z Poděbrad, Nového Strašecí, Dobříše, Slaného či Kutné Hory předváděli taneční variace na muziku sahající od Ivana Mládka přes klasického Dmitrije Šostakoviče až po metalový Nightwish.

Tentokrát hodně prořídlé divadelní hlediště dojímali malí aspiranti tanečního oboru v kostýmech koníků poníků nebo mravenců, které choreografka Jolana Burešová nejdříve stmelila brejkovým mistrovským číslem a poté rozehnala biolitem.

Stejná pedagožka prostřednictvím ukázky Jízda z celovečerního tanečního představení Garfield pozvala přítomné na jeho reprízu do stejných prostor na Mikuláše. Pořádající Jana Haššáková napříč svými ročníky předvedla ukázky klasického baletu pod názvem Tanec loutek, dojala dětmi coby broučky a včelkami i sáhla ke klasice na lidový tanec.

Hosté předvedli snovou Pyžamovou párty, Kočičí tancování na muziku Petra Ebena, Irský tanec a pod pojmenováním Okénko do renesance rekonstrukci dobových tanců.

Večer ukončilo náročné a aplaudované sólo Ilony Cibulkové ze ZUŠ Slaný na hudbu z muzikálu Moulin Rouge a kutnohorští tanečníci, jež pódium rozpohybovali na již zmíněný metalový Nightwish.

Večerem provázeli Aneta Petránková a Tomáš Vejtruba. „Původně jsme tyto večery koncipovali hlavně pro žáky z uměleckých škol v Českém Brodě, Pečkách a Kouřimi, kteří nemají možnost si vyzkoušet luxusní prostředí a nasvícení kolínského Městského divadla. Bohužel se zúčastnili pouze prvního ročníku, což je opravdu škoda. Svoji letošní účast také potvrdila Základní umělecká škola Nymburk, ale nakonec bez omluvy nedorazila,“ shrnula Jana Haššáková.

ZDENĚK HEJDUK