Poté společně tento další Vorlův snímek uvedli, aby po jeho skončení režisér a Janečková besedovali s diváky. „Martin Nezval ten příběh napsal asi před pěti lety, já jsme si knihu koupil a zaujala mě, ale knížka není film, museli jsme hodně krátit, třeba jsme vystříhali vnitřní hlasy pohlavních postav,“ odpověděl režisér Tomáš Vorel na dotaz, jak se k scénáři drsné komedie, které nejsou svatí novináři, romové, policisté ani židé, dostal.

„Scénář je hodně kontroverzní, takže mnoho herců odmítlo. Třeba Eva Holubová, která hrála zatím v mém každém filmu, nechtěla vytvořit postavu tlusté komunistky. Ta nakonec ve filmu nebyla vůbec, nabídku na předsedu PEN klubu nepřijal ani Tomáš Hanák. Málokterý český herec se nebojí, každý chce být na výsluní,“ postěžoval si publiku Vorel.

Naopak podle režiséra stál Jiří Mádl, který měl ve snímku vytvořit jen menší postavu, hodně o roli ústředního padoucha, nechal si dokonce narůst vousy a roli nakonec dostal a poradil si s ní výborně. „Já jsem měla podmínku, že se nesvléknu, protože v té knize má moje postava docela dost nahatých scén. Ale říkala jsem si, že dost obnažená už je tam filmová partnerka Tomáše, tak že by to mohlo stačit,“ přiznala Ester Janečková.

„Já zase doufal, že se svlékne, alespoň nahoře,“ smál se režisér. Oba hosté prozradili ještě mnoho perliček z filmování třeba o natáčení v nevěstinci, kde se lehké holky styděly svléknout a tančit u tyče a kam pánská část štábu dostala VIP karty, o pobytu v Rakousku, natáčení v Tančícím domě, synagoze v Heřmanově Městci, když rabín Sidon nepovolil točit v pražských synagogách nebo o trikových sekvencích. Ty nejzajímavější dotazy Tomáš Vorel odměnil soundtrackem z filmu.

ZDENĚK HEJDUK