Zahájil jej Vojta Švejda představením Albert se bojí. Vtipnou klasickou pantomimu sledovalo ve Studiové scéně několik rodičů s dětmi, na které hlavní protagonista při příchodu bafal, oživením byla živá kapela, která improvizovala při Švejdových hororových dětských snech či běžných každodenních úkonech a na závěr společně s ním zahrála písničku, na kterou se mim vybavil ukulelem.

Před slušně zaplněným hledištěm Městského divadla pak od devatenácté hodiny sehráli Seiline Vallée a Salvi Salvatore ze souboru Décalages inscenaci Posedlost, která využívala taneční prvky a především moderní cirkus v jeho artistické podobě. Vztahy muže a ženy od mladých přes bezdomovce až po staříky, to vše odehrávající se především na lanech, citlivě nasvícené a s hodící se hudbou diváky nadchlo, což potvrdili několikanásobným potleskem. Režii Posedlosti měla na starosti Irina Andreeva z divadla Teatro Novogo Fronta, která se i se svým ansámblem představila od jedenadvacáté hodiny na Karlově náměstí. Odhadem více jak tři stovky diváků včetně několika frekventantů tanečních ve večerních oblecích se zatajeným dechem sledovaly představení Phantomysteria, plné ohňů, dýmovnic, hořícího muže i laskavého prasátka a dalších expresivních prvků v obžalobě válek a násilí.

Zdeněk Hejduk