Poslední březnový pátek totiž svůj film přijeli do Kolína představit teprve osmnáctiletý režisérský debutant Matěj Chlupáček, jeho kamarád a supervizor filmu Michal Samir a hlavní představitelka dívky, kterou doma zneužívá otec a ona skončí jako prostitutka ve veřejném domě, Tereza Vítů.

Účast pod taktovkou nejmladšího režiséra v tuzemské kinematografii přijal nejen renomovaný kameraman Alexandr Šurkala, mající za sebou práci na ceněných snímcích Habermmanův mlýn nebo Karamazovi, ale i herci Marian Roden, Petra Lustigová, Hana Vagnerová, Kryštof Hádek nebo Ondřej Malý.

„Bylo to až pohádkově jednoduchý, většinou si přečetli scénář a přijali, Ondřej Malý po prostudování scénáře prohlásil, že je to jako rána pěstí mezi oči. Samozřejmě, že většina z nich měla své honoráře," shrnul režisér Matěj Chlupáček účast známých tváří v jeho snímku natočeném za pouhých pět miliónů korun. „Peníze na něj jsme sehnali sami, až po dokončení jsme jej pustili v České televizi a ta se stala dodatečně koproducentem, po předložení scénáře odhadovali výrobu na miliónů deset," dodal Chlupáček.

„Nebylo to snadné a poprvé jsem se rozbrečela, že to dělat nebudu, ale výpovědní hodnota toho filmu je tak velká, že jsem do toho nakonec šla," vyznala se představitelka hlavní role Tereza Vítů, na kterou při realizaci čekalo i několik odvážných sexuálních a obnažených scén. „Všichni při nich odešli z placu, byl tam jen zvukař a kameraman, pak jsme zjistili, že se stejně všichni koukali na monitor," vzpomínala už s úsměvem studentka posledního ročníku konzervatoře.

„Muselo být hrozně psychicky náročné žít v tom hnusu dvacet dní," politovala Terezu jedna z divaček. „Máte pravdu, trošku jsem zestárla," potvrdila herečka, která podle Michala Samira zásadní scénu celého filmu, kdy stojí zcela vyřízená s pistolí, natáčela jako vůbec první.

Samir, jenž žije s rodinou v Anglii, se s Chlupáčkem seznámil na letišti, kde si začali vyprávět o filmech, především těch Kusturicových, sblížili se a Michal pak pomáhal přepisovat scénář Jana Mazance, k němuž však dodal námět sám Chlupáček.

„Napadlo mě to už někdy ve třinácti, ale nevím jak, osobní zkušenost s podobným jednáním sám žádnou nemám," dodal. Oba tvůrci mají podobné osudy i co se vzdělání týká – Matěj Chlupáček odešel ze střední ekonomické školy. „Už se tam nevrátím, chci točit další filmy," říká a možná se tak přiřadí k jedné z největších hvězd současné tuzemské kinematografie, Anně Geislerové, která má jen základní školu a vůbec jí to nevadí.

Michal Samir zase opustil gymnázium. „Nešlo mi a nebavilo mě, měl jsem zájem o filmovou školu, ale ne o FAMU, tak jsem ve třeťáku odešel studovat filmovou školu v Anglii, kde na to jdou úplně jinak, tuhle absolvoval třeba Antony Hopkins," vylíčil.

Oba už mají v plánu další natáčení, na režisérskou stoličku tentokrát usedne Samir a Chlupáček bude pomáhat. Zatím prozradili, že by to měl být snímek natočený bez střihů na jeden záběr. Vzhledem k tomu, že největším režisérským idolem Matěje Chlupáčka je David Lynch a potom Quentin Tarantino či dánský Lars Von Trier, z domácích pak Petr Zelenka, Julius Ševčík nebo Radim Špaček, mají se v budoucnu fanoušci tuzemské hodně nezávislé kinematografie na co těšit. A možná i jiní, protože Tereza Vítů by se v budoucnu ráda věnovala jazzovému zpěvu, který se chystá po skončení herecké konzervatoře studovat.

Zdeněk Hejduk