„Například při lesních požárech, kde je složité dostat se k události těžkou technikou, obdobně jako při pátracích akcích,“ nabídla Fliegerová typické případy nasazení. Dále se s jejich uplatněním počítá při různých záchranných akcích – například při transportu lidí zraněných při pádu. Nová vozítka s pohonem všech čtyř kol, schopná uhánět až šedesátkou, na jejichž korbu je možné naložit až 454 kilogramy, hasičům opravdu výrazně ulehčí práci; zejména při přepravě materiálu.

Dopravovat je přitom možné ledacos. V minulosti jiná čtyřkolka berounských hasičů posloužila třeba i při přepravě zavazadel cestujících, které bylo třeba evakuovat z vlaku po tragickém střetu lokomotivy s člověkem na trati. K novým čtyřkolkám Fliegerová připomněla, že převážet mohou rozmanitý materiál, transportní nosítka, případně i osoby. Standardně je naložený současně dodaný variabilní hasicí modul. Ten má mimo jiné polypropylenovou nádrž o objemu 300 litrů, přepravní box, dvojici nízkotlakých čerpadel či dva útočné koše s hadicemi D25. „Dále v modulu nechybí kombinované proudnice a uzavřená skládací nádrž na vodu o objemu 500 litrů,“ doplnila mluvčí. Mimochodem – ve využívání takzvaného D-programu, tedy užších hadic než jsou běžně používaná hasičská céčka, patří právě berounská stanice profesionálů k průkopníkům.

To, že jde o plnohodnotná hasičská vozidla schopná rozmanitého nasazení v náročných podmínkách, je přitom zřejmé už na první pohled i úplným laikům. Vpředu třeba nechybí lanový naviják. A zklamány by nebyly ani děti: samozřejmostí rovněž červená barva a maják na střeše. Ten moderní; modro-červený.

„Všechny čtyřkolky byly pořízeny s přispěním měst Beroun, Rakovník a dalších subjektů,“ připomněla Fliegerová. Jedna vyšla na 626 100 korun.