Vyprávět by mohl třeba Denis Granečný. Bývalý fotbalista Baníku v rámci hostování čerstvě převlékl ostravský dres za ten patřící nizozemskému Emmenu. Klubový stejnokroj mělo od nové sezony zdobit i sponzorské logo, jenže tady Nizozemci tvrdě narazili.

Dohodli se totiž na spolupráci s firmou EasyToys, jenže to se příliš nepozdávalo vedení nizozemské soutěže a vše zatrhlo. Zmíněná firma totiž podniká ve výrobě erotických pomůcek.

Nic naplat nebyl ani argument, že jiný nizozemský celek tutéž firmu za sponzora mít může. Groningen totiž EasyToys prezentuje jen na reklamních plochách na stadionu, leč vedení soutěže vadí právě umístění na dresu.

Nejde přitom zdaleka o první případ, kdy se sponzor z podobného odvětví ve sportu objevil. Před časem například veřejnost pobouřila akce jednoho nočního klubu, jenž v rámci podpory amatérského rakouského klubu zval jeho fanoušky na malé povyražení do svého podniku. A navrch přibalil poukázku na nápoj zdarma.

Logo podobného podniku nosili na dresech také fotbalisté řecké Larissy či hokejisté německého Landshutu.

Díky sponzorovi se zviditelnil i americký amatérský klub z Washingtonu. Ten totiž těžil z podpory známého erotického portálu, podobně jako třeba krátce i univerzitní tým z Rutherfordu.

Zajímavou, ale nepříjemnou zkušenost v tomto ohledu má i česká závodnice Olga Roučková. Tu organizátoři nepřipustili na start slavné Rallye Dakar kvůli tomu, že jako hlavního sponzora měla erotický časopis.