Při průjezdu Brnem přes velký městský okruh skončí často v kolonách u Tomkova náměstí. „Hlavně při jízdě ve špičce už automaticky počítám se zdržením. Snažím se jezdit s časovou rezervou, ale i tak někdy dorazím pozdě,“ sdělil řidič Petr Černý. Situaci mají v této oblasti vyřešit nové části okruhu spojující tunely ústící u Provazníkovy ulice s Rokytovou. Kvůli výstavbě ve městě přibude nová manipulační trať pro trolejbusy.

Po dobu stavebních prací na části okruhu pomůže obsloužit sídliště na Vinohradech a v Líšni trolejbusovými linkami 25 a 26. „Musíme zároveň zajistit pohodlnou dopravu také na okružních linkách v Bubeníčkově ulici. Nová trať zajistí její plynulost a nová měnírna zabrání poruchám a výpadkům sítě,“ uvedl brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Podle vinohradského starosty Jiřího Čejky jsou obě linky pro tamní obyvatele klíčové. „Jako jediné totiž obsluhují celé sídliště. Máme tady sice ještě trolejbusovou linku 27, jezdí ale pouze severní částí Vinohrad z Pálavského náměstí na Starou osadu,“ vysvětlil Čejka.

Po nové víc než dvoukilometrové trati pojedou trolejbusy od křižovatky Jedovnické a Novolíšeňské po křížení Bělohorské s Olomouckou. Usnadní se jim tak i cesta do vozovny ve Slatině. Pracovníci se do stavby pustí nejpozději v září, dokončí ji v květnu příštího roku.

Ulice osadí 111 novými sloupy sloužícími jako veřejné osvětlení i zavěšení trakčního vedení. Za stavbu trati včetně osvětlení zaplatí zástupci města jednapadesát milionů korun bez daně.

Nové části velkého městského okruhu

Výstavba Velkého městského okruhu Tomkovo náměstí a Rokytova začne zřejmě letos na podzim, skončí v roce 2023.

Projekty nyní posuzují úředníci ve stavebním řízení.

Silnice mezi Provazníkovou a Rokytovou ulicí povede po novém mostě.

Kvůli stavbě do května příštího roku postaví novou manipulační trať pro trolejbusy od křižovatky Jedovnické a Novolíšeňské po křížení Bělohorské s Olomouckou.

Výstavba části městského okruhu Tomkovo náměstí a Rokytova začne zřejmě letos na podzim.

„Projekty jsou v konečné fázi přípravy. Aktuálně máme vyhlášené výběrové řízení na zhotovitele stavby a končíme inženýrské činnosti kvůli získání potřebných povolení. Zároveň řešíme vyvlastňovací řízení s vlastníky, se kterými jsme nedosáhli dohodu na majetkoprávním vypořádání dotčeného pozemku,“ přiblížila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková. Momentálně oba projekty posuzují úředníci ve stavebním řízení.

Od Husovického tunelu silnice povede po novém mostu přes řeku Svitavu a maloměřické nádraží až k Rokytově, kde se v budoucnu napojí na tunel vedoucí pod Vinohrady. O podobě této části okruhu už Rovnost informovala. První auta se po hotové stavbě za 2,2 miliardy korun projedou v roce 2023.

Kvůli výstavbě musí řidiči počítat s omezeními. Jejich podobu budou státní silničáři znát až podle prací vítězného zhotovitele. „Předpokládáme zachování uspořádání dva plus dva jízdní pruhy v době stavby,“ doplnila Trubelíková.