„Naše obce se staly součástí pražské aglomerace a denně do Prahy za prací či do školy dojíždí stále větší množství našich obyvatel," říká jedna z iniciátorek petice, zastupitelka Tuklat Jana Ammerlaan.

Když Úvalští ano, tak proč ne i my?

„Linka S7 (Úvaly- Praha hl.n. – Beroun) funguje jako posílení páteřní dopravy na trase Kolín (Český Brod) – Praha Masarykovo nádraží v době ranní a odpolední dopravní špičky. Úvalští tak mají možnost dopravy vlakem do Prahy až čtyřikrát za hodinu. Tak proč ne Tuklatští a Tlustovousští?" ptá se Jana Ammerlaan. Prodloužení této linky do Českého Brodu prosazuje také starosta Českého Brodu Jakub Nekolný.

Petice žádá o zkvalitnění dopravní dostupnosti hlavního města Prahy vlakovou dopravou z oblasti Českobrodska a Pečecka tak, aby osobní vlaky linky S7, které jsou nyní provozovány v úseku Úvaly – Praha hl. n. – Řevnice, byly nově vedeny již z Českého Brodu, a to při zachování četnosti vlakových spojení na lince S1 Kolín – Český Brod – Praha Masarykovo nádraží.

Petice usiluje o zkrácení intervalů a zvýšení kultury cestování v příměstských vlacích zařazených do systému Pražské integrované dopravy v úseku, kde je objednatelem dopravy Středočeský kraj.

Vlaky na lince S1 jsou zejména během ranní a odpolední dopravní špičky značně zaplněny, protože v posledních letech již došlo k významnému nárůstu počtu přepravených osob.

Řada lidí z Českobrodska i Pečecka dojíždí do Prahy autem, protože interval nabízený železniční dopravou není dostatečný.
Prodloužení vlaků linky S7 do Českého Brodu by podle autorů petice snížilo zatížení spojů linky S1, což by mělo prospěch i pro cestující do Prahy z úseku Kolín – Český Brod.

Vznikne další přímé spojení

Prodloužením linky S1 navíc vznikne možnost přímého spojení z Českého Brodu do dalších důležitých míst, třeba na pražské hlavní nádraží (přímé napojení na metro C) a Nádraží Smíchov (přímé napojení západní části metra B).
Tím by se pro část cestujících zkrátil doba, kterou tráví dojížděním. Lépe by se také dala organizovat návazná autobusová doprava z obcí v okolí Českého Brodu. Dalším přínosem prodloužení linky by mohlo být větší využití ekologického systému dopravy prostřednictvím parkoviště P+R u nádraží v Českém Brodě, což by mohlo přinést snížení dopravního zatížení Prahy a přilehlých obcí.

Kde můžete petici podepsat

Petici lze podepsat v Českém Brodě například v informačním centru, v Základní škole Tyršova, v kanceláři MAS Pošembeří nebo v kanceláři starosty města. V Tuklatech jsou petiční archy k dispozici například na obecním úřadě.