Oficiální název spolku je Motoclub Sendražice a jeho organizování se datuje na počátek roku 2005, což se zdá být celkem nedávno. „Ale je třeba vzpomenout na slávu jeho velkého předchůdce – AMK Kolín, který působil pouze od roku 1977 do roku 1990," říká s úsměvem Miroslav Kulhánek s tím, že právě na tuto velkou a významnou tradici, jakým byl AMK Kolín, se Motoclub Sendražice snažil navázat. „A já si myslím, že se mu to daří," soudí a nezapomíná dodat, že velkou a neocenitelnou zásluhu v dobách, kdy se rodil dnešní klub, mají Milan a Petr Dlouhý, dále Pavel Kulhánek a Richard Kšírl.

Nyní Motocklub Sendražice sdružuje kolem 15 stálých členů, ale je nutno říci, že příznivců je více jak stovka, což dokazují účasti na různých akcích, které se pořádají.

„Nejdůležitější je, že lidé mají chuť něco dělat, něčím se zabývat a nesedět u televize a nadávat na vše od politiky po sport," doplňuje Miroslav Kulhánek.

Každý rok vždy na výročí založení mívá klub vyhodnocení uplynulé sezóny, kde si zve své příznivce – kamarády z této oblasti.

„Mohu zde jmenovat taková velká jména jako třeba Martina Kamenického (čtyřnásobný mistr republiky ve třídě supermono), Libora Kamenického st. (zakladatel silničního veteránského spolku v ČSSR). Mimochodem první závod těchto veteránů se jel v roce 1982 zde na Sendražickém trojúhelníku. Nebo Vladimíra Nechanického st. (konstruktér a ladič motorů), Jaroslava Vojáčka (úspěšný závodník ve třídě klasik) či Jaroslava Rezka (jeden ze zakladatelů závodů stadionů Stadion cup)," vyjmenoval místopředseda Motoclubu Sendražice Miroslav Kulhánek.

Motoclub Sendražice organizuje jak moto akce, tak i cyklistické akce či naučné výlety, výjezdy do muzeí za historií motorismu, spoluorganizoval s AMK Kolín na posledním ročníku Kolínského sprintu na Ľ míle u kolínského letiště, prohlídku stavebně – technického vodního díla pod kolínským mostem, organizuje akci PADEDE (letos to byl 11. ročník) a samozřejmě i Sendražický trojúhelník, který se letos pojede již posedmé.

„Jako Motoclub Sendražice se zúčastňujeme Stadion Cupu, kde nám jezdí od roku 2005 kompaktní team jezdců s dobrými výsledky," připomněl Miroslav Kulhánek.

„Myslím, že naše činnost zasahuje do sportovně – kulturní oblasti sice malým přínosem, ale přece," usmívá se Miroslav Kulhánek. „Je pravda, že se nemůžeme vyrovnat masové působnosti na základně, jakou má hokej či fotbal. Naše činnost je v současné době lehce upozaděná. Je placena z našich kapes a tím pádem musíme býti dobrými hospodáři, aby byly finanční prostředky na další rok. Jako Motoclubu by se nám také hodil nějaký příspěvek na podporu při pořádání různých akcí. Vím, že naši zástupci byli nedávno na kolínské radnici požádat o příspěvek, byli ale odmítnuti s tím, že to je pouze regionální záležitost. A tak krom vlastních zdrojů hledáme sponzorské dary. Ovšem musíme si připomenout, že Kolín byl kdysi Mekkou motorismu – jela se tu plochá dráha, pořádaly se motokrosové závody včetně autokrosu, motokárové závody, závody ve sprintu na Ľ míle, a to byl obrovský vliv na předchozí generace a příznivce," dodává Miroslav Kulhánek.

A jaké si motoclub nyní klade cíle? „Naším cílem je udržet motoclub v aktivní činnosti a dále pracovat na mládeži, respektive ji přitáhnout od sezení u počítačů k motorismu do jedné stopy, přestože vím,jak finančně náročné jsou například závody, kterých jsem se za posledních sedm let, kdy závodím, zúčastnil," popsal své zkušenosti. „A další cíle? Možná že i kandidatura do voleb 2014, kdo ví…" přemítá Miroslav Kulhánek, který má za sebou závody jak v terénu, tak i na asfaltu.

Mezi ty významné motocyklové podniky patří závody na legendární motokrosové trati v Kozmicích u Benešova, autokrosové trati v Poříčí nad Sázavou. Vůbec první závody v roce se jedou v Soběslavi. Jede se první týden v lednu a to bývá teplota hodně pod bodem mrazu, někdy hodně sněhu, takže tento závod není pro žádné padavky. Natáčí ho i Česká televize a zařazuje ho do pořadu Automoto¬revue.

„Každý dobře organizovaný závod je fajn, ať už je to GP Jelen, Sendražický trojúhelník, Nová Ves Racing, Přelouč – vytrvalostní závod, TT Jinolice, Tři Dvory a další," Miroslav Kulhánek s tím, že ještě ví o jednom závodu, kterého by se chtěl zúčastnit. Závodu, který se jede na známé autokrosové trati v Nové Pace. Je to 24 hodinový vytrvalostní závod, který prověří nejen fyzičku jezdců, ale také kondici motocyklu. „Tady jsou nároky, pokud chcete dojet na pódium, opravdu vysoké. Je třeba poskládat výkonnostně čtyři stejné jezdce a řádně vyladit motocykl co do jeho výkonnosti a spolehlivosti," vysvětluje.

V současné době se v Motoclubu Sendražice hovoří o Road Race silničním závodu na Volárně. „Tuto velkou akci, kterou bychom chtěli mít v roce 2014, by byl hlavní pořadatel AMK Hořice (300 zatáček Gustava Havla) a právě náš Motoclub by se podílel na spoluorganizaci. Rozhodl jsem se, že budu ve vyjednávacím týmu s představiteli MU Kolín konkrétně s odborem dopravy, kde jako člen městské dopravní komise působím. Vím, že nebude snadné získat si na stranu všechny dotčené orgány a lidi bydlící na Volárně, stejně jako obstarat dost finančních prostředků pro tuto akci," říká a přidává přání:
„Závěrem chci popřát všem krásnou dovolenou a pokud se zúčastní nějakého motoristického podniku nebo závodu, tak ať vzdají hold pořadatelům, který tento závod připravili."

Slovo spolkového předsedy

Spolkový předseda Aleš Zahajský k činnosti spolku říká: Jsou to pro někoho hračičkové, ale motoristický sport prověřuje možnosti strojů a lidí, což se pak uplatňuje v běžné dopravě. Místopředseda Miroslav Kulhánek patří mezi nejaktivnější spolkové činovníky vůbec. Patří také mezi odborníky s největším dopravním rozhledem v Kolíně, kteří umějí přijít s řešením problematiky.