VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kvůli obchvatu Kolína projede přes obce dvě stě nákladních vozidel denně

Kolínsko - Nejvíc zatížená bude zřejmě obec Poboří. Tou by měla projíždět jak plně naložená nákladní vozidla, tak prázdná.

29.4.2009 12
SDÍLEJ:

Lom v LibodřicíchFoto: Deník/ Michal Bílek

Na rapidní nárůst nákladní dopravy se připravují obyvatelé několika obcí u Kolína – V Poboří, Břežanech I nebo Hradenínu. Právě přes ně totiž vedou trasy z kamenolomů, po kterých se poveze materiál na stavbu obchvatu Kolína. „Z lomu v Libodřicích se denně bude vozit přibližně 600 až 800 tun materiálu na samotnou stavbu,“ vyčíslila Martina Vápeníková z Ředitelství silnic a dálnic. V praxi to znamená nejméně dvě stě plně naložených nákladních vozidel.

Lidé očekávají zvýšení nejen hlukové zátěže

Obyvatelé děsí mimo jiné dnes už jistý nárůst hluku. Přímo v Poboří se v minulosti hluková studie prováděla u Jana Němečka, jednoho z místních obyvatel. A výsledek? „V chráněném venkovním prostoru předmětné stavby se naměřené hodnoty pohybují v době noční i denní v pásmu nejistoty. Nebylo tedy prokázáno, že by správce silnice porušil povinnost stanovenou zákonem,“ psalo se tehdy mimo jiné ve správě od hygieny. Laicky řečeno – vše v pořádku.

Měření se ale uskutečnilo ještě před plánovaným zahájení převozu stavebního materiálu z libodřického kamenolomu. Stovky nákladních aut projíždějících denně decibely určitě zvednou. To ale ukáže až samotný provoz.

Silnice nepostavili pro nadměrnou dopravu

Dalším problémem pro obyvatele jsou kostky. Z nich totiž dělníci před mnoha roky silnice v Poboří a Břežanech I postavili.
Na stávající dlážděné komunikace se nyní položí vrstva asfaltu, která by měla částečně zmírnit dopady průjezdu těžkotonážních vozidel. Už nyní je však jasné, že je to pouze dočasné řešení. Zatížení podle zkušeností z minulých let vozovku zcela zlikviduje.

Před několika lety, kdy se prováděla výstavba železničního koridoru, se už z Libodřic na stavbu kámen dovážel. Přetížená nákladní auta tehdy také jezdila přes Břežany. Vytvořily se vyježděné koleje, které na několika místech byly tak vysoké, že osobní automobily škrtaly spodkem.

„Na začátku obce ve směru od obce Poboří několik kostek dokonce při průjezdu jednoho z nákladních aut doslova vystřelila z komunikace a dopadla až na chodník,“ zavzpomínal Antonín Bunc z Břežan I.

Poté správce komunikace musel nechat vozovku opravit. Podle místních se ale příliš rozsáhlá rekonstrukce nekonala.

Investor se jistí dopředu

Zadavatelům této akce je vliv nákladní dopravy na okolní domy dobře známý. Proto si nechali objekty ve zmiňovaných obcích nafotit. Proč? Zřejmě aby si po ukončení akce nemohl některý z majitelů nemovitosti nárokovat narušenou statiku domu.

Řidiči si s pravidly hlavu nelámou

Nedodržování rychlosti a naplánovaných tras. To je další strašák pro lidi žijící ve zmiňovaných obcích. „Řidiči tady absolutně nedodržují povolenou rychlost,“ upozornil Jan Němeček z Poboří. Trochu by mohl být nápomocný ukazatel rychlosti. „V dalších dnech necháme přeinstalovat ukazatel z Plaňan právě do Poboří,“ nastínil Martin Charvát, starosta Plaňan, pod které Poboří patří.

Plná auta mají jezdit z Libodřic přes Poboří a Břežany I k hlavní silnici I/12 (českobrodské). Zpáteční cesta je však oficiálně naplánovaná ze silnice I/12 na Hradenín, Poboří a dále zpět do Libodřic. V tom ale může být kámen úrazu. Zpáteční cesta je totiž delší. Dodrží tedy šoféři natrasovaný plán cest? V případě že ne, může na úzkých silnicích dojít k zajímavým manévrům protijedoucích vozidel. Při pohledu na mapu ale příliš možností, kudy dovážet kámen z Libodřic na stavbu obchvatu, není.

Jak bude vše vypadat v běžné praxi, se ukáže až v červenci, kdy desítky nákladních automobilů začnou pendlovat mezi Kolínem a Libodřicemi.

Dopravní trasy z kamenolomů v Libodřicích a Plaňanech na stavbu obchvatu Kolína
1.Trasa
Lom Plaňany – místní komunikace – křižovatka Na Skřipčí – I/12
Termín: 2009 – duben – červenec
2010 – leden – červen
2.Trasa (plná auta)
Lom Libodřice – Poboří – Břežany I – I/12
Termín: 2009 – červenec - prosinec
3.Trasa (prázdná auta)
I/12 – Hradenín – Poboří – lom Libodřice
Termín: 2009 – červenec – prosinec

Autor: Zdeněk Holeček

Místo události:
29.4.2009 VSTUP DO DISKUSE 12
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Izraelský velvyslanec David Meron patřil  k nejvzácnějším hostům, kteří uvedli do života novou výstavu v prostorách kolínské synagogy.
51

Výstavu v synagoze zahájil kromě jiných i izraelský velvyslanec

Na účastníky půlmaratonu KVOK čeká památeční medaile.
3

V neděli poběží závodníci půlmaraton v Kolíně

Hnojte popelem

Topíte dřevem? Nebo máte doma krb jen tak pro příjemný pocit? Kam dáváte popel? Pokud ho vyhazujete, připravujete se o jedno z nejlepších hnojiv světa.

Na zbytečný podchod upozornila vernisáž i jeho vymalování na bílo

Kolín – Donedávna barvami a grafity hýřící podchod pod kolínskou Jaselskou ulicí dostal bílou barvu, bíle je namalovaná i jeho podlaha. Vše je dílem výtvarnice Elišky Králové a pomocníků v rámci studentského Majálesu, v sobotu po poledni se pak uskutečnila vernisáž.

Právě jsme se narodili

Kolínsko - Díky vstřícnosti kolínské porodnice Vám na našich stránkách přinášíme fotografie nejmladších obyvatel Kolínska. Každý týden zajíždíme do kolínské nemocnice a fotíme nově narozená miminka.

Cestovatel Jiří Kolbaba provedl ve své diashow návštěvníky celou planetou

Kolín – Po dávno rozjeté plesové sezoně a úterním startu koncertů vážné muziky v rámci Kruhu přátel hudby se rozjel i letošní další kulturní program v Městském společenském domě v Kolíně. Zahájil jej osobitý cestovatel Jiří Kolbaba svým nejdelším představením nazvaným Fotograf na cestách – splněný sen trvajícím téměř dvě a půl hodiny.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies