V praxi to znamená, že objízdná trasa platí a zůstává i její značení, ovšem využívat se bude jen tehdy, pokud dělníci a těžká technika vstoupí skutečně do vozovky.

Konečně uspěly logické argumenty, a to na způsob řešení objízdné trasy i postup prací. "Uznal je investor i dodavatel. Nebude to tedy fungovat tak, jak bývá zvykem, že se doprava odkloní jen proto, že byla stavba zahájena,“ uvedl starosta Jiří Buřič. Na provoz na Modrém bodě nyní dohlíží městská policie, která zároveň hlídá na přechodu, u něhož v současné době nefungují semafory.

Prach, hluk, zničené komunikace, chodníky, zeleň. Takový je výsledek skutečnosti, že se objízdná trasa včetně těžké nákladní dopravy nahnala do objížďky po místních komunikacích. Osobní zkušenost tak získali i někteří radní, kteří tu bydlí. „Není možné z nich systematicky dělat polní cestu. Pokud se zatíží těžkou dopravou, je na to třeba trasu připravit,“ doplnil starosta. Například poničené rohy chodníků se zpevní, protože například na pár dní bude skutečně nutné dopravu odklonit, ale nesmí podle starosty obtěžovat okolí, ne-li zdraví obyvatel, například astmatiků. „Jezdí tudy kolona aut od Prahy na Kutnou Horu, jezdila tam i v době rekonstrukce v Benešově ulici, ale vadí, když se poškozuje ovzduší, lidé trpí nepříjemným prachem a dalšími problémy,“ dodal.

Možností, jak se vyhnout Modrému bodu, byla i nově obousměrná ulice 5. května, ale takřka nikdo ji nevyužívá. Trasa totiž není jako objízdná označená, což má podle radnice za důvod problémy s označení jinak než mobilním a vodorovným značením. To totiž řidiči nevnímají a chybí rampa, kam by se daly dostatečně viditelné ukazatele umístit.

Ulice 5. května je obousměrná, ale zatím kupodivu málo využívaná čtěte zde

Zrušení jednosměrky pomůže objízdné trase čtěte zde

Těžká vozidla poničila první chodníky, své zažívá i zeleň čtěte zde

Úprava Modrého bodu v Kolíně začala čtěte zde