VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kruhové objezdy navýšily bezpečnost dopravy. Až na výjimky, jako u Lidlu

Kolín - Kruhových objezdů přibývá. Zvyšují bezpečnost, někdy šetří i čas řidičů. Pokud se nesrazí na kruháku u kolínského Lidlu

20.2.2008 1
SDÍLEJ:
Fotogalerie
9 fotografií

Kruhové objezdy většinou bezpečnost navyšujíFoto: DENÍK/Michal Bílek

S nohou na spojce čekám mezi desítkami dalších řidičů. Je krátce před osmou ranní, řada aut se táhne od světelné křižovatky směrem k malému kruháku v Legerově ulici. Denní obrázek.

Situace by byla ještě horší, kdyby kruhových objezdů nebylo. V Kolíně jich je na hlavních komunikacích osm. Podle vedoucího odboru kolínské dopravy Jiřího Jeřábka je přínos kruhových objezdů jednoznačný. „Pozitivní význam mají bez diskuze. Snížil se počet dopravních nehod a zvýšila se propustnost křižovatek,“ řekl Jeřábek a dodal: „I Masarykova ulice se díky kruhovým objezdům zklidnila. Většina řidičů tady dodržuje padesátku, bezpečnost ulice se školami, plaveckým bazénem a množstvím lidí se rozhodně zvýšila.“ Všechny tři kruhové objezdy na Masarykově ulici jsou rozebíratelné s hlínou uprostřed. Pokud by se musel uzavřít z nějakého důvodu hlavní tah, nebyl by problém udělat rychlou stavební úpravu a dopravu pustit tudy.

Jiří Jeřábek vyvrací i mýtus malého průměru kruháků: „Nejsou projektovány od stolu. Hlavním kritériem je poloměr zatáčení vozidel. U gymnázia se bez problémů vytočí i nákladní auto.“ Šéf odboru dopravy neopomene připomenout ani situaci v Evropě: „Znám daleko menší kruhové objezdy po evropských městech a tvrdím, že problém není ve velikosti kruháku ale v řidiči.“

Kruháky i u nás rostou jak houby po dešti. jejich finanční náklady se odvíjejí od velikosti. Vetší kruhový objezd typu toho u gymnázia se pohybuje kolem dvou milionů. Ty menší potom stojí několik desítek tisíc. Rozebíratelné sestavené z bloků vyjdou kolem sta tisíc korun.
O jejich smysluplnosti se může spekulovat, ale čísla mluví jednoznačně v jejich prospěch. Jedinou výjimkou je nechvalně proslulý kruhák u Lidlu. Na vině častých nehod je jeho nešťastné řešení.

U Lidlu

V pomyslném žebříčku karambolů vede kruhová křižovatka u kolínského Lidlu. Stane se tu okolo deseti dopravních nehod do měsíce. Patří podle kolínského policejního ředitelství patří mezi nejrizikovější místa v regionu, co se týká karambolů. „Ke nehodám dochází především vinou nedání přednosti v jízdě a k nesprávné jízdě v jízdních pruzích,“ potvrdil bývalý šéf dopravní policie v Kolíně Jiří Procházka. Nutné je však podotknout, že na vině je zejména špatné řešení kruháku. Zmiňované místo je tedy trnem v oku velké většině šoférů. Jeho osud není lhostejný ani samotné policii, která dala podnět na změnu řešení. (zeh)

 

Autor: Dana Zářecká

20.2.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Průvod městem při 53. ročníku Kmochova Kolína

Pozvání na Kmochův Kolín zažijí v pátek v kulturáku

Ilustrační foto.

Muž ohrožoval na Benešovsku zbraní dvě ženy

KRÁTCE: Chystají výstavu rukodělných výrobků

Přinášíme vám seznam krátkých zpráv.

Vyžlovka si připomíná sto let samostatnosti

Vyžlovka je sto let autonomní obcí. Na památku významné události se v obci chystá hned několik většinou kulturních akcí. Podle starosty obce Jana Pelikána bylo pomyslnou první vlaštovkou obnovení tradice masopustu po více než padesáti letech.

Kam na koncerty v okolí?

Máte rádi hudbu? Kam zajít o tomto víkendu na koncert? Přinášíme vám přehled.

AKTUALIZOVÁNO

Věra Špinarová zkolabovala na jevišti v Čáslavi. Její stav je prý vážný

Čáslav – V době koncertu v čáslavském divadle zkolabovala zpěvačka Věra Špinarová. Její manažer Michal Kindl uvedl, že je v bezvědomí a její stav je velmi vážný.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies