Městskými autobusy se cestující veřejnost sveze dráž. Rozhodli o tom radní tím, že nedají víc peněz dopravci na krytí takzvané prokazatelné ztráty. Kolín dotuje svou dopravu 15 miliony korun ročně. I to už se zdá vedení města docela dost, a tak na požadavek Connexu na navýšení této dotace nekývlo.
Nepřihodí ani korunu navíc, a tak je jasné, že při současném zdražování nedostanou pasažéři za „stejně peněz stejně muziky“. Aby dopravce vyšel se stejnou částkou jako vloni, musí někde ušetřit. „V červenci a srpnu se upraví jízdní řád u těch autobusů, které z větší části fungují jako školní. Budou jezdit méně častěji,“ řekl místostarosta Roman Pekárek.

Tedy například tam, kde městská doprava jezdila každých dvacet minut, bude jezdit co půl hodiny. To ovšem samo o sobě nestačí. Dalším kompenzačním krokem bude zvýšení jízdného. „Bude mírně zdražené konkrétně o jednu korunu na jednotlivé jízdě v podstatě ve všech kategoriích,“ upřesnil místostarosta Pekárek.

Úměrně tomu se směrem nahoru upravují i časové jízdenky. „I po této úpravě ale stále ještě nejsme v úrovních, kde je Středočeský integrovaný dopravní systém, zde je jízdné stále ještě dražší než u nás. Kolín se tím pádem stále nemůže stát jeho součástí. Tímto se jenom přiblížíme, ale na to, abychom se stali jeho součástí, to nestačí. Pokud bychom se chtěli jeho součástí stát, museli bychom ještě zdražit,“ uvedl místostarosta, čímž v podstatě do jisté míry naznačil, že současné jízdné ovlivněné změnou daňového systému či zdražením pohonných hmot a dalších vstupů nemusí být pro obyvatele a návštěvníky Kolína ještě konečné. Nyní se základní jízdné zvyšuje z 8 na 9 korun.