Původně se očekávalo, že nová smlouva bude uzavřena do konce dubna, aktuálně je však informace taková, že by měla být až v polovině května. Platnost současné smlouvy prodloužili až do konce května. „Firma dala finální návrh v kolektivním vyjednávání, odbory se k němu budou vyjadřovat. Obě strany mají za cíl dohodnout se do poloviny května," shrnul mluvčí automobilky Marek Hovorka.

To potvrdily také obě odborové organizace, které v automobilce TPCA působí. „Situaci okomentujeme pouze tak, že jednáme dále. Věříme, že se dohodneme a najdeme cestu do poloviny května," řekl Imrich Rezek z odborů ASO. Konkrétní třecí plochy při vyjednávání odmítl komentovat. „Myslím, že k dohodě nakonec dospějeme," řekl.

Podobně situaci shrnul i Ivo Navalaný z odborů KOVO. „Stále jednáme, je to otevřené, myslím, že se posouváme, děláme postupné kroky. Více to kvůli jednání komentovat nechci," odpověděl. Ani on tak neřekl, kvůli čemu se kolektivní vyjednávání protahuje.

Při zahájení kolektivního vyjednávání vyhlásily odbory v TPCA stávkovou pohotovost, aby daly najevo, že své požadavky myslí vážně.

V době vyhlášení stávky nám odborář Ivo Navalaný z KOVO řekl, že firma ve svém návrhu kolektivní smlouvy požaduje zvýšení flexibility zaměstnanců. „Firma navrhuje zavést konto pracovní doby. To znamená, že by pracovní doba byla variabilní podle požadavků výroby," vysvětlil.

Odbory to podle slov svého předsedy vnímají jako zásah do komfortu zaměstnanců. Za to požadovaly třináctý plat rozdělený do dvou částí, zvýšení platu a příplatky za směny, ať už jeho zavedení (nový příplatek za odpolední službu) nebo zvýšení již stávajících příplatků.