Tradiční rituál konce roku je tu – změna jízdních řádů vlaků se dotkne tisíců cestujících. Někdo bude lamentovat, že musí vstávat o něco dřív, jiný bude naopak rád, že ten samý vlak vyjíždí o pár minut časněji, protože stihne být vzaměstnání vtu správnou hodinu, aniž by musel jet o vlak dříve.

Cestující se na Kolínsku nemusí obávat razantních změn časů odjezdů vlaků, posuny jsou vesměs minimální vřádu minut, někde se nemění vůbec. Například na trati Praha – Česká Třebová, kterou vregionu využívají pasažéři zejména kpřepravě mezi Kolínem, Zábořím nad Labem a Týncem nad Labem, byl původní odjezd ranního vlaku ve 4.30, nově odjíždí ve 4.22, vlak, který jel 5.18 má nový čas odjezdu v5.12, vlak v6.35 jede v6.26. Odjezdy odpoledních a večerních vlaků vtomto úseku se zase posouvají vesměs dopředu, čili například z16.25 na 16.26, z17.23 na 17.26, z20.22 na 20.26. Vlak, který jel zKolína na Prahu v5.25, jede nově v5.39, ovšem okolo této hodiny si cestující mohou vybrat zdalších vlaků v5.24, 5.34, 5.54, 6.05 a mnoha dalších. Na trati zVelkého Oseka směrem na Choceň se odjezdy vlaků vdrtivé většině případů neposunují vůbec. Drobné posuny mají odjezdy souprav na trati Pečky – Kouřim, například z5.04 na 4.59, vopačném směru z5.07 na 5.02. „Osobní vlaky na trati Praha – Pardubice jsou vedeny bez přestupu vKolíně,“ připomněl další změnu přednosta železničního uzlu Kolín Pech Petr. Svůj konkrétní spoj si můžete ověřit buď koupí klasického tištěného jízdního řádu na kterémkoli nádraží, nebo se na něj podívat například na www.zelpage.cz/trate/ceska-republika.

Změny však nejsou definitivní. Příští rok do jízdních řádů zasáhnou další rekonstrukce, a to jak na Kolínsku, tak vPraze. VKolíně se přibližně vbřeznu bude přestavovat a opravovat osobní nádraží, podobné změny čekají i nádraží ve Velimi. Rekonstruovat se bude i vhlavním městě. „Kvůli rekonstrukci úseku Praha – Běchovice – Praha Libeň budou uzavřena čtyři nástupiště hlavního nádraží,“ upřesnil mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Chystá se také výměna starých vozů za nové CityElefant, což by se mělo týkat zejména trati Praha – Český Brod – Kolín.