VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jan Mareš: Kolín je nádherné město

Kolín /ROZHOVOR/ - Jan Mareš je člověkem, s jehož jménem se nyní bude kolínská veřejnost setkávat v roli jednatele AVE Kolín. Kromě něj stojí v čele společnosti další tři jednatelé, a to Karel Sova, Radek Doležal a Věra Suchomelová, jejíž funkci Jan Mareš (po dobu její mateřské dovolené) v Kolíně vykonává. Přichází z Prahy, prakticky celý život pracoval v oboru, jemuž se AVE věnuje, a postupně Kolín poznává.

24.4.2010 1
SDÍLEJ:

Jan Mareš, jednatel AVE KolínFoto: DENÍK/Jana Martinková

Jste rodilý Pražák. Nebude se vám při spoustě času, který nyní v Kolíně trávíte, po metropoli stýskat?

To v této chvíli nedokážu říct. Kolín jsem doteď neznal, je to ale nádherné město. Fascinuje mě náměstí, co chvíli, když čas dovolí, se tam zajdu podívat. A pořád mě něco překvapuje – kašnou počínaje až po dlažbu, která je tam nádherně udělaná. Zkrátka Kolín se mi líbí, mluvím-li o centru, které jsem poznal. Sídliště jsem projel, ale po pravdě, ta jsou všude podobná, sám v Praze na sídlišti bydlím. Tým lidí, který jsem tu našel, je na výši, je obětavý a je místní, maximálně z míst vzdálenosti Čáslavi. Takže jsem spokojený.

Jak jste se dostal k tomuto oboru? Je to třeba rodinná tradice?

Kdepak. Pocházím ze železničářské rodiny. Táta i děda byli železničáři, táta byl přednostou stanice, takže jsem od tří let bydlel na nádraží, k tomu mám dopravní průmyslovku. Ale na vojně mě začala bavit auta, a tak jsem na inzerát hledající garážmistra – dispečera šel do Pražských komunikací. A tak už jsem zůstal. Tam to začalo. Začaly zimní služby, péče o čištění ulic a najednou ze mě byl fanda tohohle oboru. V roce 1993 jsem založil spolu s RWE společnost, která byla první konkurencí Pražských komunikací, postupně jsme se rozrůstali, až jsme se dostali na 280 tisíc lidí, které jsme ve čtyřech pražských obvodech obsluhovali. Poslední rok jsem pracoval jako poradce jednatelů AVE po celé republice, kde jsem dělal provozní audity. Je výhoda, že člověk měl srovnání jednotlivých provozoven.

Proslýchá se o vás, že jste velký fanda sportu. Je to tak?

Sport je pro mě fenomén, odmalička jsem hrál fotbal, dělal atletika, rekreačně volejbal, košíkovou. Pamatuju si, že když Motorlet soupeřil s Kolínem o postup do první ligy, ale to už je hezká řádka let. Zimní sporty pro mě moc nebyly, protože v Praze jsem měl na starost zimní službu. Dodneška mám rád sport, každý sport.

Kromě sportu a práce zbývá vám čas ještě na jiné koníčky?

Vždycky jsem měl přání vrátit se do dětství a stavět si modely železnic. Jeden sice doma mám, ale zatím na něj nebyl čas. Takže člověk si spíš odpočine u knížky. Máte tady v Kolíně pěkná knihkupectví, už jsem si v jednom tři knížky vybral. To bylo při mojí první procházce po Kolíně. Nepohrdnu historickými romány, sem tam sci-fi a mám rád i knížky trochu akčnější. Každá knížka má něco do sebe. A když se chci nejvíc odreagovat, přijdou na řadu DVD. Muzika i filmy. Od dětství jsem jezdil na vandry, konkrétně na osadu Hradišťko u Medníku. Letos v červnu tam budeme slavit 50 let osady, počítá se, že přijede 100 až 120 lidí včetně emigrantů. Takže na to se moc těším. Při kytaře a táboráku se člověk nejlíp odreaguje.

Jaký je váš názor na zastřešení fotbalových klubů pod jednu společnost?

Pro město velikosti Kolína to má svoji logiku. Dva kluby spolu obvykle soupeří, přetahují si hráče. Jeden z místních klubů, co vím, má dost silnou mládežnickou základnu, takže by to podle mě bylo ideální. Ale samozřejmě všechno je o vztazích.

Co říkáte kolínským problémům s neurvalými řidiči při ranních blokových čištěních komunikací?

Už jsem si o tom se zasvěcenými lidmi povídal, byl jsem podívat na blokové čištění v Masarykově ulici. Po pravdě, v Praze se při blokovém čištění nikdo s nikým příliš nepáře. Mým záměrem je udělat harmonogram a rozdělit blokové čištění po kratších časových úsecích. Ulice, pokud tam nestojí auta, je hotová za hodinku. Vzpomenu-li na New York (ne že bych tam byl, máme k dispozici videozáznamy), funguje tam jednoduchý systém. Na ceduli stojí časové rozmezí od - do. Mohu vás ujistit, že v hodinu, kdy čištění začíná, tam není jediné auto, a minutu poté, co zákaz zastavení končí, je narváno. Záleží zkrátka na organizaci. Policie je tam tak silná stejně jako postihy, že si nikdo nedovolí nechat v takové ulici auto.

Autor: Jana Martinková

24.4.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dožínky v kouřimském skanzenu
84

V kouřimském skanzenu oslavili dožínky

Rekonstrukce fasád kolínského zámku, srpen 2017
6

V areálu zámku pokračuje rekonstrukce fasád

Starosta Zálezlic: S velkou vodou se nedá bojovat, hrozbu musíte přijmout

Zálezlice /ROZHOVOR/ – Mám domluvené setkání a rozhovor se starostou Zálezlic Jiřím Čížkem. Traduje se o něm, a on sám to potvrzuje, že k médiím byl vždy vstřícný. Říká: „Kdyby se o nás nevědělo, za chvíli by se na nás zapomnělo. A to by byla škoda, protože ta vodní katastrofa byla vážně obrovská.“ Cestou do Zálezlic v autě s kolegou žertujeme, vtipkujeme, usmíváme se. Kozárovice. Obec spadající pod Zálezlice. V roce 2002 to schytaly také naplno. Najednou je v autě ticho. Oba cítíme dusno. Snad by se dalo říci, že nám naskočila husí kůže. To je ve chvíli, kdy míjíme Vltavu.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Chybí desítky míst v jeslích, pomůže dostavba

Kolín – Zhruba v měsíci říjnu by měla začít výstavba nového pavilonu Mateřské školy Pohádka v Kolíně. Tím se městu řeší problém s kapacitou jeslí.

Knihovna zabalí učebnice

Kolín - Zajímavou službu připravila kolínská knihovna pro školáky a vlastně i jejich rodiče. Školákům a studentům zabalí jejich učebnice do kvalitní pevné fólie, kterou používá na balení vlastních titulů a má zkušenost, že skutečně vydrží.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení