Pod pojmem soutěž regulovčíků si totiž většina z nás v první chvíli asi nepředstaví situaci, kdy soutěžícímu policistovi jde doslova o život. Hůlka v ruce a reflexní vesta by byly jen hodně slabou ochranou v případě, že by policistu některý z řidičů přehlédl (a že se kamiony od Prahy mnohdy řítí bez přílišného ohledu na padesátku v obci) anebo kdyby šofér zazmatkoval a nevěděl, co pokyny regulovčíka znamenají.

A to odhadem více než polovina řidičů skutečně netušila. Držela se těsně auta před sebou, někteří vyděšeně zůstali stát kapotou v křižovatce. A to je řeč o vlastnících řidičského oprávnění. Chodci neměli o významu pohybu regulovčíkových rukou ponětí ani za mák.

Někteří řidiči přijíždějící ke křižovatce z vedlejší a vidouce, že nejdou semafory a začíná se tvořit kolona, otáčeli. Nutno ale dodat, že některým policistům, které následně ještě čekaly jízdy zručnosti a další testy, šlo řízení dopravy doslova od ruky. Například policista na snímku dokázal dopravu řídit tak, že se v době mimo špičku ve všech čtyřech směrech hromadila auta prakticky méně, než když je v provozu světelná signalizace.