V druhé polovině letošního roku by měla podle Ředitelství vodních cest ČR začít rekonstrukce železničního mostu v Kolíně.
Jedná se o poslední akci z rozsáhlého projektu, jehož cílem i názvem je Zabezpečení podjezdných výšek 5,25 metru do přístavu Chvaletice. Tento projekt kromě mostu v Kolíně obsahoval i rekonstrukce mostů v Poděbradech a Nymburce, které již byly provedeny v letech 2007 - 2008.
Dílčí projekt v Kolíně není jen rekonstrukcí 129 metrů dlouhého mostu postaveného v roce 1908, ale zároveň i více než 4,5 km kolejí navazujících na obou stranách na tento most.

„Obyvatelé Kolína se tak dočkají i dvou zrekonstruovaných železničních přejezdů, nových protihlukových stěn a zrekonstruovaných nástupišť číslo 4 a 5 na nádraží Kolín. Dojde tak ke snížení hlučnosti v okolí tratě a k dosažení vyššího komfortu a nižší hlučnosti při průjezdu vozidel přes železniční přejezdy,“ informoval mluvčí Ředitelství vodních cest Václav Straka. Samotný nový most s pojezdovou výškou 5,25 metru bude v jednom poli upraven tak, aby ho v budoucnu bylo možné dovybavit zdvihacím zařízením, které by umožnilo toto pole v případě potřeby zdvihnout až na podjezdnou výšku 7 metrů.

Práce v celkové hodnotě přes 1,2 miliardy korun, z nichž 85% bude financováno prostřednictvím Operačního programu Doprava z Evropského fondu pro regionální rozvoj, budou dokončeny do konce roku 2010.