VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Umístění kanálů ovlivňuje bezpečnost i hladinu hluku

Kolínsko - V komunikacích jich existuje mnoho a podle získaných informací není bez zjištění na místě samém možné určit vlastníka nebo provozovatele, ke kterému kanál patří.

9.10.2008 1
SDÍLEJ:

Umístění kanálů ovlivňuje bezpečnost i hladinu hlukuFoto: Deník/ Michal Bílek

Kanály mohou způsobovat komplikace chodcům na chodnících i řidičům a cyklistům na silnicích.
Umístění každého z nich se odvíjí od potřeby sítě, která je pod zemí. Podle slov Jiřího Jeřábka, vedoucího Odboru dopravy v Kolíně, zřejmě nařízení, jak mají být kanály umístěny, neexistuje. Zároveň připouští, že je základním požadavkem, aby byl kanál v rovině. Jenomže právě to se často stává předmětem obtíží.

Situační umístění poklopů je určeno projektem stavby. Zkušenost kolínského vedoucího odboru je taková, že příčina problémů začíná u stavební firmy, která neprovede práci důkladně „Téměř vždy je předmětem reklamy po provedení rekonstrukce utopený kanál. V Kolíně byl zmiňovaný problém po opravách na Husově náměstí, před dvěma lety v Ovčárecké ulici, ale i na dalších místech,“ říká Jiří Jeřábek a upřesňuje, že zejména při úpravách povrchů každá další vrstva asfaltu bez úpravy výšky poklopů kanalizace způsobí problémy.

Jaroslav Fišera, ředitel společnosti Vodos, se z druhé strany domnívá, že mnohé stížnosti vycházejí z nerozlišování druhů poklopů a veškerá zodpovědnost je často vrhána pouze na jednu firmu. „Pokud se budeme bavit o stížnostech na kanály je v poslední době stěžovatelem paní, která nerozlišuje druhy poklopů v komunikacích a má představu, že všechno je kanál a patří to Vodosu. Při svých stížnostech podává nepřesné informace o tom, kterého poklopu se její stížnost týká, a většina případů se vztahuje na jiné vlastníky nebo provozovatele.“

Kanál, který je v komunikaci musí mít podmínky, aby nevytvářel překážky v provozu. Ovšem někdy zdánlivě nepatrná nerovnost vystavuje účastníky silničního provozu ohrožení, zároveň ovlivňuje intenzitu hluku. Jde o záležitost, která se týká zejména komunikací se silným provozem.
Kdo tedy nese zodpovědnost? „Jednoznačně je určeno, že za výškové usazení odpovídá správce komunikace,“ je přesvědčen Jaroslav Fišera.

Autor: Marie Konupková

9.10.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Okoř 2017. Eddie Stoilow
11

Louka pod Okoří přilákala na festival tisíce návštěvníků

Kolínská radnice.

Radní budou diskutovat s obyvateli sídliště

V kouřimském skanzenu oslavili dožínky

Kouřim /FOTOGALERIE/ - Jako téměř každou sobotu o těchto prázdninách, i tentokrát nechyběl ve skanzenu v Kouřimi zajímavý program pro všechny. Tnetorkát se slavily Dožínky - slavnost, která se koná vždy po ukončení žní.

V areálu zámku pokračuje rekonstrukce fasád

Kolín /FOTOGALERIE/ – Rekonstrukce fasád kolínského zámku podle starosty Víta Rakušana nemá skluz. „Pokud vám to přijde pomalé, je třeba říct, že jdeo práce pod dohledem památkářů, dělá se nová omítka, speciální technologií, žádná rychlá sériová výroba.

Starosta Zálezlic: S velkou vodou se nedá bojovat, hrozbu musíte přijmout

Zálezlice /ROZHOVOR/ – Mám domluvené setkání a rozhovor se starostou Zálezlic Jiřím Čížkem. Traduje se o něm, a on sám to potvrzuje, že k médiím byl vždy vstřícný. Říká: „Kdyby se o nás nevědělo, za chvíli by se na nás zapomnělo. A to by byla škoda, protože ta vodní katastrofa byla vážně obrovská.“ Cestou do Zálezlic v autě s kolegou žertujeme, vtipkujeme, usmíváme se. Kozárovice. Obec spadající pod Zálezlice. V roce 2002 to schytaly také naplno. Najednou je v autě ticho. Oba cítíme dusno. Snad by se dalo říci, že nám naskočila husí kůže. To je ve chvíli, kdy míjíme Vltavu.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení