„Sliby se slibují a blázni se radují. Silnice za desítky milionů korun nás, daňových poplatníků, slouží více méně soukromému investorovi.
Silnice je přehrazena s požehnáním městských úředníků,“ zlobí se čtenář našeho Deníku Pavel Moučka. „Jděte se podívat. Nikde nic jen silnici přehrazující plot. V trvalé kolínské dopravní krizi pokládám úřednickou aroganci a slibotechnu přinejmenším za nevhodnou, ne-li urážející. Je smutné, že se zájmy soukromé upřednostňují před zájmy veřejnými. O to víc, když je podporují ti, kteří jsou na svých úřednických místech díky hlasu občanů města. Asi jsme se spletli, a to máme za to,“ dodal rozhořčeně.

Vedoucí odboru dopravy Jiří Jeřábek uvádí celou věc na pravou míru a připomíná rozhodnutí tohoto odboru ohledně, dnes již nepovolené, uzavírky ulice Antonína Dvořáka. Ta platila od loňského 10. září do letošního 31. března. Odbor dopravy vydal nařízení, podle něhož musí firma otevřít uzavřenou část ulice, obnovit původní dopravní značení, uvést povrch do původního stavu atd. Posledním termínem je 25. duben. Pokud tak firma neučiní, hrozí jí pokuta do výše 100 tisíc korun. Odbor dopravy si firmu lidově řečeno „pozval na kobereček“ na pondělí 28. dubna.

Starosta Jiří Buřič potvrdil, že tak, jak bylo nastaveno využití silnice, tedy z části jako staveništní zařízení pro investora výstavby, skončilo, dokonce i po prodloužení, 31. března. „Od té doby je místo užíváno v rozporu s tímto rozhodnutím. Městská rada se zabývala žádostí firmy na její další využití jako staveništního zařízení. Přijala záporné stanovisko,“ řekl. Místostarosta Roman Pekárek dodal: „Do 25. dubna musí stavebník silnici uvolnit, dostal prodloužený termín k vyklizení, pak už by ho musel vedoucí odboru dopravy pokutovat.“

Pro jednatele společnosti Prodecom Martina Petržíka byla včera informace o zamítnutí žádosti novinkou. „Rozhodnutí města budeme muset, byť neradi, respektovat. Pokud se nám nepodaří dojednat prodloužení o pět až šest měsíců, samozřejmě komunikaci uvolníme,“ řekl. Důvodem, proč by firma chtěla mít silnici ještě uzavřenou, je podle Petržíkových slov bezpečnost výstavby U Vodárny. „Budou vznikat zbytečná riziková místa, i když se samozřejmě budeme snažit dávat nejvyšší pozor, abychom třeba nepoškodili zaparkované auto a podobně,“ dodal s tím, že na svolané jednání se do Kolína určitě dostaví.