VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kruhák u Lidlu v Kolíně je podle většiny zbytečný a nebezpečný

Kolín - V pomyslném žebříčku nejzbytečnějších kruhových křižovatek zvítězil v hlasování na tomto webu kruhák v Pražské ulici v Kolíně u marketu Lidl.

12.9.2008 3
SDÍLEJ:
Fotogalerie
5 fotografií

U LidluFoto: Deník/Michal Bílek

Důvod je zřejmý. Časté dopravní nehody. Většinou jde sice „jen“ takzvaně o plechy. Samozřejmě je za tím lidský faktor. Ale nestálo by za úvahu popřemýšlet o nějaké stavební úpravě? Město prý nemá šanci ovlivnit změnu kruhového objezdu u Lidlu. Jedná se totiž o silnici 1. třídy, jejímž vlastníkem je Ředitelství silnic a dálnic ČR. „Očekáváme však, že k nějakým úpravám dojde, až se dodělá Modrý bod,“ popsal Jiří Jeřábek, vedoucí odboru dopravy kolínské radnice.

To nám včera potvrdil i mluvčí Středočeského kraje Martin Kupka. „Na začátku září jsme společně s Ředitelstvím silnic a dálnic byli přímo na místě. Na základě podnětů lidí ale i vašeho deníku se tomuto úseku věnujeme blíže,“ popsal s tím, že se provedla úprava v projektu vodorovného a svislého dopravního značení, které by mělo být zhotoveno po dokončení křižovatky Modrý bod.

Pokud se ani poté dopravní situace nezlepší jsou správci komunikace připraveni přistoupit k úpravám stavebního charakteru. „Situace se ale musí nejméně půl roku monitorovat. Aby bylo zřejmé, zda předešlé úpravy opravdu nepomohly,“ vysvětlil Kupka. A proč se vlastně kruhák stavěl? „O stavební úpravu zažádala společnost Lidl, která se na projektu finančně podílela,“ nastínil Martin Kupka.

Jiným čtenářům vadí kruhové objezdy v Masarykově ulici. „Řekl bych, že zbytečné kruhové objezdy jsou ty dva v Masarykově ulici, ty uprostřed. Občas se si divím když jedu MHD, že se tam ten autobus vůbec vytočí a nešprajcne se,“ vylíčil jeden ze čtenářů.

Jiří Jeřábek naopak neskrývá nadšení. „Na kruhových objezdech v Masarykově ulici nevidím žádný problém. Ani se ke mně nedonesly žádné negativní reakce. Naplnily naše očekávání. Ulice se zklidnila,“ myslí si.

Další kruhové objezdy se v Kolíně neplánují, podle vedoucího kolínského odboru dopravy ani není kde. To ovšem neplatí o Českém Brodě, kde kruhovou křižovatku prozatím postrádají. To se má ale změnit. „Usilujeme o výstavbu kruhové objezdu na křižovatce ulic Krále Jiřího a Zborovská,“ prozradil českobrodský místostarosta Jakub Nekolný s tím, že na kraji se momentálně projednává projektová dokumentace a také výkupy přilehlých nemovitostí. Na těch prý nyní hlavně záleží samotné zahájení výstavby. Druhý kruháček by měl časem vyrůst přímo na českobrodském náměstí.

Marie Konupková, Zdeněk Holeček

Autor: Zdeněk Holeček

Místo události:
12.9.2008 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie

Hledáme webeditora/ku pro Kolínský, Kutnohorský a Benešovský deník

Malínský most.
7

Malínský most se uzavře 13. března v 11:30 hodin

Oprava obou nádraží by mohla skončit současně

Kolín – Výkopové práce na opravě vodovodu v Rorejcově ulici už se notně rozjely, k velkým uzavírkám zatím nedošlo. I když to tak nevypadá a je to trochu jinde, jedná se už o zahájení avizované velké rekonstrukce autobusového nádraží. Potvrdil to starosta Vít Rakušan. „Zkrátka se připravují sítě," vysvětlil.

Michal Tung o EET: Také Vietnamci pořizují pokladny na poslední chvíli

Zavedení elektronické evidence tržeb se od března nevyhnou ani vietnamští obchodníci. Jejich počet se odhaduje na 20 tisíc a jejich tržby podle odhadů mohou mezi maloobchodníky činit až 70 procent. Na konci loňského roku mělo v ČR trvalý pobyt přes 48 tisíc Vietnamců. Na jejich přípravu na zásadní změnu pro způsob obchodování se Deník zeptal vietnamského podnikatele Michala Tunga, který na ni své krajany již několik měsíců připravuje.

Kolínská firma koupí rockového stolu pomohla Srdcerváčům

Kolín – Od roku 2013 jsou Srdcerváči projektem Nadačního fondu pro podporu zaměstnávání osob se zdravotním postižením a každý rok představují pětici odvážných lidí, které spojuje zdravotní postižení, ale přitom se nebojí se životem porvat a plní si své osobní i profesní sny.

Silnice v Zásmukách budou bezpečnější

Zásmučtí ve svém rozvojovém plánu nezapomněli na bezpečnost dopravy a chodců. Podle starosty města Josefa Krombholze si nechali vypracovat studii bezpečnosti. Ta vznikla v reakci na objem nákladní dopravy ve městě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies