Velkou vlnu nevole u obyvatel kolínských ulic, přes které nyní vede objížďka, vyvolala zpráva o chystané rekonstrukci křižovatky ulic Jaselská, Pražská a Benešova (Modrý bod). Včera krátce po šestnácté hodině se jejich noční můra stala skutečností.

Houfy osobních automobilů i nákladních vozidel jedoucích směrem od Prahy začaly třicetikilometrovou rychlostí putovat ulicemi Mikoláše Alše, V Zídkách a Riegrova. „Chcete nám snad naznačit, že přibližně 20 000 aut denně z výpadovky, další stovky či tísíce do Kauflandu, zaměstnanci z TPCA nebo autobusy budou 24 hodin denně jezdit kolem našich domů? Kdy máme spát, nebo už jsme taková „lůza“ že nemáme nárok na odpočinek?“ ptá se jeden z mnoha čtenářů odpovědných lidí v internetové diskuzi.

Mnoho řidičů včera odpoledne ještě nedbalo na značku „Zákaz vjezdu“ a namířilo si to rovnou ke světelné křižovatce. „Nebudu tady objíždět a courat se, když se tam stejně ještě nic neděje,“ bylo slyšet z pomalu popoždějícího vozu, jehož řidič evidentně odmítal podniknout cestu po objízdné trase.

Policie se nechystá, že by někdo na místě držel takzvaně čtyřiadvacetihodinový dohled. „Samozřejmě pokud by nastal nějaký dopravní problém, museli bychom to řešit,“ popsala Petra Čimová z kolínské policie s tím, že na podobnou „službu“ nemají ani kapacity.

Městská policie zatím také na místě nebyla. Strážníci však připouští, že situace se může změnit podle okolností ze dne na den. Navíc po celé trase objížďky je zákaz parkování, a tak minimálně v tomto směru se na daný úsek budou soustředit již od samého začátku.

Pomůže rekonstrukce Modrého bodu kolínské dopravě? Podle vedoucího odboru dopravy kolínské radnice Jiřího Jeřábka úprava křižovatky přinese její zkapacitnění. Co si pod tím běžný řidič má představit? „Rekonstrukce s sebou přinese nejenom nový povrch vozovky, ale hlavně přibude ve směru na Čáslav k Tyršově ulici nový jízdní pruh, který umožní rychlejší vyklizení křižovatky na Modrém bodu,“ uvedl.

Realizuje se tak projekt, který si kolínská radnice nechávala zpracovávat již před dvěma roky. Součástí budou i další stavební úpravy včetně vodorovného dopravního značení. Investorem stavby v hodnotě 14,9 milionu korun je Ředitelství silnic a dálnic.