Na závěr chtěl promluvit Štítarák Karel Kostiha. „Zdaleka není konec. Nebylo zahájeno ani stavební řízení a nejsou splněny ani předpoklady pro zahájení. Majetkoprávní uspořádání nejsou vypořádána. My, Štítaráci, jsme ještě neskončili,“ uvedl.

To už ale nevydržel Vladimír Pech ze sdružení Kolín – náš domov. „Pane Kostiho, nelžete! Už se napsalo, že jste vypořádán a konečně dáte pokoj. Zachovejte klid a nebuďte falešný člověk. Dostal jste sedmdesát procent z nemožného, co jste chtěl. Je to šílené. Jde vám jen o peníze. Obchvat se staví a dostaví,“ zakončil diskuzi Pech a mikrofon už použil pouze moderátor.

Ještě předtím probíhala v celku poklidná debata na téma cena pozemků nebo trasa obchvatu. Navrhovanou cenu se snažila vysvětlit Hana Eglová z ŘSD. „Nemůžeme přistoupit v rámci vyvlastňovacího řízení na tržní ceny pozemků, ale na ceny určené znaleckým posudkem,“ uvedla.

„Znalecký posudek byl placen investorem. Připouštím, že cena 1800 korun za metr, která vychází z vyhlášky, je vysoká. Mně nabídnutá cena při vyvlastňovacím řízení ale není ani cena obvyklá,“ oponoval Karel Kostiha a zároveň upozornil, že nejde o obchvat, ale o průtah Štítar. „Vzdálenější varianta byla navíc levnější,“ dodal.

S tím ale nesouhlasí místostarosta Kolína Roman Pekárek. „Varianta, která se staví, je variantou nejbližší. Ta prostřední nám připadala jako nejrozumnější, přestože byla o trochu dražší, než tato, která se nyní staví. Já bych chtěl pouze připomenout, že v době, kdy se rozhodovalo o trase obchvatu, jsme byli v opozici a nerozhodovali jsme o tom,“ řekl místostarosta Pekárek.

Jan Dobeš, zástupce občanského sdružení Kolín – náš domov (obyvatelé, kteří žijí v blízkosti průtahu městem pozn. redakce) informaci o prodloužení stavby vnímá negativně. „Samozřejmě podporujeme co nejrychlejší výstavbu obchvatu. Průtahem dnes projede přibližně 20 tisíc aut denně. Životní podmínky jsou pro nás až nedůstojné,“ nastínil Dobeš.

Otázkou zůstává, co se stane s průtahem po dokončení obchvatu. „Silnice I/38, úsek průtahu, přejde po dokončení pod místní komunikace. ŘSD ještě před předáním tuto silnici opraví,“ popsala Hana Eglová a zároveň připomněla, že nákladní doprava nepůjde nikdy zcela vyloučit. Narážela tím na průmyslové zóny a zásobování různých marketů.