Stavělo se na pozemcích města, Českých drah a částečně kraje. Několik pozemků pro stavbu město vykupovalo. Práce vyšly na 20 milionů a obsahovaly nejen vlastní parkoviště a přístupovou komunikaci, ale i budování přechodů, veřejného osvětlení, chodníků, kamerového systému, úpravu zeleně apod.

V okolí nádraží je to už třetí plocha, kde mohou motoristé odstavit své vozidlo (na 24 hodin zdarma) a sednout na vlak. V roce 2013 vybudovalo město v rámci úprav přednádraží parkoviště P+R pro osm desítek vozidel, rok předtím parkoviště pro 80 aut.

„Uvidíme, jak dlouho nám budou parkoviště svou kapacitou stačit. Věřím, že pár let by to mohlo být. Navíc jsou ještě možnosti parkování v nových rozvojových zónách," říká starosta Českého Brodu Jakub Nekolný.

Na slavnostní otevření parkoviště se ve středu sešly zhruba tři desítky lidi i přes deštivé a v porovnání s předchozími dny o poznání chladnější počasí. Zúčastnil se i bývalý starosta Jaromír Fischer. „Jsem moc rád, že pan Fischer přišel. Když jsme v roce 2000 spolu s ním připravovali prvotní práce na úpravách kolem nádraží, vypadalo to trochu jako utopie. I projektanti se domnívali, že se to připravuje spíše jen do šuplíku," vzpomněl starosta.

„A dnes stojíme na dokončené předposlední stavbě, celá monstrakce se nakonec podařila," shrnul starosta Nekolný.

Z velkého projektu stavebních úprav v okolí nádraží chybí už jen malé parkovišťátko za drahou u Klučovské ulice. Původně se zde plánovalo místo pro stání 35 vozidel. „Přehodnotili jsme projekt a rádi bychom v těchto místech vytvořili parkoviště B+R, tedy bike and ride, čili pro kola a jednostopá motorová vozidla" říká starosta.

Podél plotu do Klučovské ulice by měl vyrůst přístřešek s jedním místem vedle druhého a na straně u vchodu do podchodu by město rádo vybudovalo o něco sofistikovanější parkovací systém, tedy klece se zámky. Chybět nebude samozřejmě kamerový systém. Nyní už se začíná dělat projektová dokumentace. „Takže zkusíme grantová řízení evropských nebo krajských fondů," uzavřel starosta Nekolný.