Nový vůz se pyšní nejen automatickou převodovkou, ale především jinými koly a užšími pneumatikami. Původní auto mělo totiž pneumatiky balónové, které byly z hlediska bezpečnosti na silnici naprosto nevyhovující. „Při větších rychlostech auto nebylo stabilní," vysvětlil Pokorný. Podle něj je díky jiným kolům na novém voze také lepší průjezdnost terénem.

Nová tatra stejně jako předchozí vůz pojme až čtyři tisíce litrů vody a řadí se tak k autům s největším objemem vody na Kutnohorsku. Jiří Pokorný v souvislosti s novou technikou také zdůraznil důležitost Zruče nad Sázavou: „Zdejší sbor má na starosti zhruba dvacetikilometrový úsek dálnice D1, kam pravidelně vyjíždí k zásahům."

Obnova hasičské techniky na Kutnohorsku

Co se týká techniky, nejsou na tom špatně ani ostatní sbory na Kutnohorsku. Technika se podle Pokorného obnovovala poměrně nedávno. Podobnou cisternu, jen s manuální převodovkou a menším objemem, se před dvěma lety podařilo umístit také do Čáslavi. Tam se v březnu zároveň pro hasiče otevřela zcela nová základna, která je díky vybavení jakousi výkladní skříní všech hasičských záchranných sborů v celé republice.

Kutnohorská stanice zase disponuje kontejnerovou technikou. „Po Novém roce bychom měli získat ještě jeden speciální kontejner s výdřevou na stabilizaci výkopu a záchranu zavalených osob," uvedl Pokorný. I v Kutné Hoře by se ale do budoucna měla objevit podobná cisterna, stejně jako v Uhlířských Janovicích. „Na obou stanicích máme zatím cisterny nižší kategorie," doplnil Pokorný.

O tom, kam poputuje stará zručská tatra, se teprve rozhodne. Buď se stane jednou z pěti záložních cisteren na Kutnohorsku, nebo bude předána některé z obcí, které zřizují jednotkou požární ochrany 3, což je opěrná jednotka sboru dobrovolných hasičů obce. Těch je v současné době v regionu patnáct.

Čtěte také: Dobrovolní hasiči ze Lhotky získali nové zásahové vozidlo