„Mohu říci, že jsem z toho všeho velmi rozčarován. Zařízení nejsou kvalitní a máme problémy se softwarem. Aby mohli naši zaměstnanci kasírovat zákazníky na place, pořídil jsem pro ně kromě elektronické hlavní kasy také mobilní tiskárny. Ty ale nefungují. Nekomunikují s hlavní kasou a v jedné z nich dokonce chybí software. Takže ho budu muset vrátit," podělil se o první nepříjemné zkušenosti z elektronické evidence tržeb Jaroslav Podlaha z restaurace Na Knížecí v Králově Dvoře.

Jak dále uvedl, kromě toho, že je zařízení nedokonalé, chybí i potřebné informace, jak ho zapojit. „Běží zhruba hodinu a pak to všechno spadne. Akorát nás to jen zdržuje od práce a přidělává starosti," upozornil majitel králdvorské restaurace s tím, že elektronickou evidenci tržeb vidí jen jako další ztížení podmínek podnikání.

„Nám to nepřinese vůbec nic. Akorát nám vzrostou každý měsíc náklady zhruba o tisíc korun. Pět set korun budeme každý měsíc platit paušální poplatek prodejci zařízení za provoz kasy a přenos dat. Ti na tom tak budou velmi dobře. Dále máme daleko větší spotřebu kotoučků papíru na účtenky pro zákazníky. Její délka se totiž ztrojnásobila a termopapír, který se na účtenky nyní používá, je daleko dražší, než byl ten původní," vyjmenoval nevýhody Jaroslav Podlaha.

Čtěte také: Zdražujeme, reagovali hospodští na zavedení elektronické evidence tržeb