Jedná se o uměle vytvořený okruh o délce přibližně 36 metrů se zvlněným povrchem, na němž se cyklista pohybuje díky pohybu připomínajícímu pumpu - nahoru a dolů. Princip této speciální dráhy je založen na tom, že kolo pohání setrvačnost a cyklista mu v tom pomáhá pohybem těla nahoru a dolů, takže nemusí ani šlapat.

Podle jednatele dodavatelské firmy Jaroslava Vašuta jde o certifikovanou dráhu české výroby a s českým patentem, která má záruční dobu dva roky.

Speciální sklolaminátová vrstva

„Jde o světový unikát v této kvalitě a v tomto provedení, technologie výroby je profesionálně udělaná, že se blíží automobilovému průmyslu. Je tam použita speciální sklolaminátová vrstva s protiskluzovou úpravou. Povrch byl vyvíjen celou řadu let a dává městu jistotu, že bude mít stále stejné parametry a vlastnosti. Po celou dobu záruky se dělá servis, ale naším zájmem je, aby toto zařízení bylo svým způsobem bezúdržbové," uvedl Jaroslav Vašut.

Je ovšem nutné, aby dráha byla užívána tak, jak má být. To znamená, že je nutné používání bezpečnostních prvků, tak, aby ti, co zařízení používají, měli přilby a chrániče, aby dodržovali provozní řád, který je vždycky u dráhy umístěn.

Přesun do oploceného areálu

Lysá nad Labem získala na stavbu dráhy, která stojí 700 tisíc korun, dotaci z Ministerstva pro místní rozvoj ČR z programu „Cestování dostupné všem" ve výši 300 tisíc korun, zbylých 350 tisíc zaplatí město ze svého rozpočtu, což odsouhlasili zastupitelé v červenci.

Dráha ovšem nezůstane na náměstí, ale bude přesunuta do oploceného sportovního areálu Základní školy Komenského. „Tato dráha se dá různě rozšiřovat a věřím, že bude sloužit všem mladým sportovcům," řekl při slavnostním otevření dráhy starosta města Karel Otava s tím, že se chystá dráhu sám vyzkoušet, až bude zařízení na chvilku volné.

Čtěte také: Benešovský zimní stadion se mění v moderní arénu