VYBERTE SI REGION

Pacienti hodnotili nemocnici v Příbrami: lepší, až na komunikaci lékařů

Příbram - Empatie, pohodlí, péče, zájem, vysvětlení zdravotního stavu, komunikace s lékaři a sestrami. Nejen to opět po roce a půl vyhodnotila anketa Kvalita očima pacientů. Jak si stojí příbramská nemocnice? Průzkum ukázal posun dopředu. Jen ta komunikace s lékaři není nejlepší.

20.10.2016
SDÍLEJ:

PŘEDÁNÍ CERTIFIKÁTU Spokojený pacient z rukou Tomáše Raitera (projekt Kvalita očima pacientů) do rukou ředitele příbramské nemocnice Stanislava Holobrady (vpravo). Foto: Markéta Jankovská

„S jednotlivými odděleními jsme denně ve styku a moc dobře víme, kde to šlape jako hodinky a kde to skřípe," řekl zástupce ředitele pro zdravotní péči Petr Polouček. Zmíněnou analýzu hodnotí jako sofistikovanou, s vypovídající hodnotou a říká, že se nemocnice snažila, aby pacientům s vyplňováním nepomáhali zdravotníci, jako se dělo v minulosti.

Nemocnice se zapojuje do ankety od roku 2007. Seznámit personál s výsledky pravidelně přijíždí Tomáš Raiter. „Do příbramské nemocnice jezdím rád, protože patří mezi nemocnice, které s výsledky průzkumu opravdu pracují a nemají je jen jako alibi pro zákonem danou nutnost sledovat spokojenost pacientů," uvedl prezentaci Tomáš Raiter, ředitel projektu Kvalita očima pacientů.

Ve srovnání s výsledky průzkumu 2014 se spokojenost ve většině ohledů na grafu posunula o kousek dopředu, jako například důvěra k ošetřujícím sestrám, respekt a ohled na pacienta. O něco horší je například způsob komunikace lékaře před pacientem či skutečnost, že pacient často ani svého ošetřujícího lékaře nezná.

Skok dopředu, krok dozadu

Více spokojenosti pacientů patří podle grafu rehabilitaci, gynekologii, významný skok dopředu patří interně IV a interně I. Menší spokojenost graf ukazuje také nečekaně u porodnice, kde se v celorepublikovém hodnocení podle Tomáše Raitera projevují poporodní emoce a není tedy na místě vnímat kvalitu příbramského oddělení za nižší.

Krok dozadu ve spokojenosti pacientů podle grafu udělala ortopedie II a chirurgie. V celkovém hodnocení projektu si ale příbramská nemocnice drží významně nadstandardní rating v rámci republiky. Certifikát Spokojený pacient si tak spokojeně převzal ředitel nemocnice Stanislav Holobrada a přiznává, že nedostatky v komunikaci lékařů s pacienty přetrvávají.

„Je to určitá nemoc v celé republice a náprava je dlouhodobý proces. Schopnost komunikace lékaře s pacientem je i naším kritériem při přijetí lékaře, ale na prvním místě je sehnat lékaře. Pak teprve je možné je k tomu vychovávat," nepopírá Holobrada nedostatek doktorů v některých oborech.

Čtěte také: Lékař a ředitel Vladimír Lemon: Nejlepší z nemocnic v Praze je ta v Kladně

Autor: Markéta Jankovská

20.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Od tisíců aut městům a obcím uleví jen obchvaty. Jenže kdy?

Budování kanalizace. Ilustrační foto

Vyžlovští pracují na dokončení kanalizace

Černokostelecké čeká výměna občanek

Kostelec n. Č. l. – V letošním roce čeká všechny obyvatele spádového území Kostelce nad Černými lesy výměna občanských průkazů.

Předsevzetí opět přivedla do posiloven a fitness center davy lidí

Kolínsko - Novoroční předsevzetí spojené s hubnutím a cvičením je pro řadu lidí skoro již tradice. Díky tomu jsou v lednu posilovny a fitness centra přeplněná. Jinak tomu není ani na Benešovsku a Kolínsku. Naproti tomu Kutnohorsko eviduje po novém roce menší zájem o cvičení.

Domácí čistírny nebo jedna centrální, lidé hlasovali

Převozdí - Domácí čistírna odpadních vod nebo centrální čistírna pro celou obec? Vedení Přehvozdí dalo obyvatelům na výběr.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies