VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Poradna doktora Středy: Nadváha při cvičení

Aneta, Mělník: Pane doktore, prosím Vás o radu. Potřebovala bych vyřešit problém, který se vám možná bude zdát nepravděpodobný, ale je to tak. Pravidelně denně už léta cvičím, a přesto každý rok přibývám kilogram, někdy i dva. Potřebovala bych zhubnout aspoň pět kilogramů, ale stále se mi to nedaří.

11.9.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: shutterstock.com

Příčin, proč se Vám nedaří zhubnout, může být několik. Sport je určitě velmi důležitá věc z hlediska prevence obezity. Pokud už člověk kilogramy přibral, samotné cvičení obvykle nestačí a je třeba k němu přidat dietu.

Odpovědí na otázku, proč i při cvičení přibíráte, může být řada. Nejčastěji je na vině metabolismus, mnohdy také špatné stravovací návyky. Takže člověk zkonzumuje více energie, než kolik vydá. Sport totiž není jediným způsobem výdeje energie a záleží i na vaší další celodenní aktivitě. Důležitá je celková denní spotřeba energie.

ÚSPĚCH. Posuďte, jak to Pavle Musilové po dietě sluší. Moje pacientka Pavla Musilová také cvičí pravidelně, a přesto se jí nedařilo zhubnout. Poprvé přišla do ordinace koncem května. Hubnoucí kúra spočívala hlavně v redukční dietě, která její problémy vyřešila. Pohybovou aktivitu jsem již doporučovat nemusel, protože cvičí pravidelně. Velkou inspirací pro ni je manžel, který sám váží pouhých 60 kilogramů. Držela moji dietu StředaForm, postavenou na konzumaci vlákniny a bílkovin, kdy se omezují cukry, moučné výrobky a živočišné tuky. Paní Musilová si navíc denně přidávala zdravý lněný olej. Přestože chléb je z mouky, lze si i ten nahradit: připravit vlastní chléb bez mouky. Ten se dělá ze semínek a tobolek lnu. Příprava trvá jen dvě minuty, protože chléb se peče v mikrovlnce.

Na kontrole po dvou měsících jsem byl velmi mile překvapen. Váhový úbytek činil neuvěřitelných 12,5 kilogramu. Obvod pasu se ztenčil o celých 11 centimetrů a body-mass index se přesunul z kategorie obezity do pouhé nadváhy. Ze zdravotního hlediska není nadváha riziková, takže ani dál hubnout nepotřebuje.

Máte kila navíc? Chcete hubnout? Napište a ptejte se na diety, cvičení na hubnutí či správný jídelníček. Posílejte své otázky e-mailem na: hubnetesdoktorem@denik.cz.

Autor: Redakce

11.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Před kolínskou radnicí bylo zřízeno pietní místo, kam mohou lidé přinášet květiny a svíčky v souvislosti s útokem v Londýně. Na budově zároveň visí britská zástava. Lidé mohou také podepsat kondolenční knihu, která je připravené na kontaktním místě Czech
6

Lidé mohou uctít oběti útoku v Londýně

Děti z mateřinky už umí poskytnout první pomoc.
8

Do školky přijeli zdravotníci

Rybáři pořádají jarní výlovy

Kutnohorsko /FOTOGALERIE/ - Výlovy nejsou pouze věci předvánočního období. Některé rybníky se vylovují i v těchto dnech.

Plesová sezóna pokračuje

Plesová sezóna pokračuje. Kam zajít? Kde na vás čekají tradiční a kde maškarní bály?

Rozhýbejte své tělo severskou chůzí

Už jste potkali v lese běžkaře s holemi ale bez lyží? Víte, jaký je rozdíl mezi trekingovou holí a holí na Nordic Walking? Chcete se dostat do kondice, zhubnout nebo si prostě jen užít radost z pohybu s partou stejně nadšených lidí? Přijďte si vyzkoušet Nordic Walking - sport, při kterém zapojíte až 90 procent celého těla.

Na děti čekají maškarní. Kde se odehrají karnevaly?

Kam můžete tento víkend vyrazit s dětmi za zábavou v maskách?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies