VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Poradna doktora Středy: Nadváha při cvičení

Aneta, Mělník: Pane doktore, prosím Vás o radu. Potřebovala bych vyřešit problém, který se vám možná bude zdát nepravděpodobný, ale je to tak. Pravidelně denně už léta cvičím, a přesto každý rok přibývám kilogram, někdy i dva. Potřebovala bych zhubnout aspoň pět kilogramů, ale stále se mi to nedaří.

11.9.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: shutterstock.com

Příčin, proč se Vám nedaří zhubnout, může být několik. Sport je určitě velmi důležitá věc z hlediska prevence obezity. Pokud už člověk kilogramy přibral, samotné cvičení obvykle nestačí a je třeba k němu přidat dietu.

Odpovědí na otázku, proč i při cvičení přibíráte, může být řada. Nejčastěji je na vině metabolismus, mnohdy také špatné stravovací návyky. Takže člověk zkonzumuje více energie, než kolik vydá. Sport totiž není jediným způsobem výdeje energie a záleží i na vaší další celodenní aktivitě. Důležitá je celková denní spotřeba energie.

ÚSPĚCH. Posuďte, jak to Pavle Musilové po dietě sluší. Moje pacientka Pavla Musilová také cvičí pravidelně, a přesto se jí nedařilo zhubnout. Poprvé přišla do ordinace koncem května. Hubnoucí kúra spočívala hlavně v redukční dietě, která její problémy vyřešila. Pohybovou aktivitu jsem již doporučovat nemusel, protože cvičí pravidelně. Velkou inspirací pro ni je manžel, který sám váží pouhých 60 kilogramů. Držela moji dietu StředaForm, postavenou na konzumaci vlákniny a bílkovin, kdy se omezují cukry, moučné výrobky a živočišné tuky. Paní Musilová si navíc denně přidávala zdravý lněný olej. Přestože chléb je z mouky, lze si i ten nahradit: připravit vlastní chléb bez mouky. Ten se dělá ze semínek a tobolek lnu. Příprava trvá jen dvě minuty, protože chléb se peče v mikrovlnce.

Na kontrole po dvou měsících jsem byl velmi mile překvapen. Váhový úbytek činil neuvěřitelných 12,5 kilogramu. Obvod pasu se ztenčil o celých 11 centimetrů a body-mass index se přesunul z kategorie obezity do pouhé nadváhy. Ze zdravotního hlediska není nadváha riziková, takže ani dál hubnout nepotřebuje.

Máte kila navíc? Chcete hubnout? Napište a ptejte se na diety, cvičení na hubnutí či správný jídelníček. Posílejte své otázky e-mailem na: hubnetesdoktorem@denik.cz.

Autor: Redakce

11.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
59. ročník kolínského půlmaratonu KVOK
36

Kolínský půlmaraton KVOK vyhrál brněnský závodník

Již po dvaadvacáté se uskutečnila celostátní přehlídka pantomimy a pohybového divadla Otevřeno, která se již mnoho let odehrává v kolínském Městském divadle .
94

V Kolíně se sešli zdraví s neslyšícími na celostátní přehlídce Otevřeno

Kolínský Majáles pokračoval koncertem v baru Pod Hodinami

Kolín – Čtyřdenní kolínský Majáles se po čtvrtečním a pátečním propršeném programu v Komenského parku a na Kmochově ostrově dostal v sobotní podvečer konečně pod střechu.

Výstavu v synagoze zahájil kromě jiných i izraelský velvyslanec

Kolín – Izraelský velvyslanec David Meron patřil ve čtvrtek v podvečer k nejvzácnějším hostům, kteří uvedli do života novou výstavu v prostorách kolínské synagogy a zároveň zahájili turistickou sezonu.

V neděli poběží závodníci půlmaraton v Kolíně

Kolín – Již 59. ročník kolínského půlmaratonu KVOK se koná v neděli. Běží se tradičně na trase Kolín – Velký Osek – Kolín. Start závodu je v 10 hodin na atletickém stadionu Mirka Tučka.

Hnojte popelem

Topíte dřevem? Nebo máte doma krb jen tak pro příjemný pocit? Kam dáváte popel? Pokud ho vyhazujete, připravujete se o jedno z nejlepších hnojiv světa.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies