VYBERTE SI REGION

Malé firmy mají vážně pech

STŘEDNÍ ČECHY - Společnost ARBOmedia včera zveřejnila odhad letošních výdajů do reklamních investic na tuzemském trhu. Projevil se vliv politických tahanic po volbách, a také lze z údajů vyčíst zhoršení možností propagace malých a středních firem.

18.6.2007 3
SDÍLEJ:

Magická obrazovka. Televizi sleduje 78 procent lidí starších 15 let v průměru 3 hodiny a 22 minut denně.Foto: DENÍK/Adolf Horsinka

„Musíme upravit čísla našeho odhadu z prosince minulého roku,“ uvedl Štěpán Wolde, ředitel marketingu ARBOmedia. „Mediální trh totiž po dlouhé době nevykazuje růst, ale stagnaci.“

Podle Woldeho objem reálných investic do médií výrazně svazuje zablokovaný televizní trh. „Stagnace se vyhnula pouze televizi Nova,“ komentuje Štěpán Wolde a ví, o čem mluví, neboť ARBOmedia v prodeji reklamního času zastupuje kromě jiného také Českou televizi. Snížení reklamního prostoru v ČT rozhodilo rovnováhu a TV Nova logicky reagovala zvýšením cen za reklamní časy. Zveřejněné čisté zisky za první čtvrtletí jsou ve srovnání s loňským rokem u TV Nova vyšší o 14 procent, u TV Prima o 2 procenta. „Ten dvouciferný nárůst u televize Nova jen ukazuje, jak je trh vychýlený,“ říká Wolde. To potvrzuje i Jiří Mikeš z VŠE, odborník na komunikaci. „Došlo k tomu, co jsme předpovídali. Malí podnikatelé nemají peníze na reklamní kampaň v televizi, protože největší objem skončil na Nově a ta zdražila. Měli by se tedy soustředit na internet a levnější média,“ říká Mikeš.

Přes stagnaci se očekává objem čistých peněz v reklamě pod 18 miliard korun. Mírně poklesl zájem diváků o televizní vysílání. „Za to si mohou televize samy,“ míní Wolde, „postavily proti sobě stejné formáty. Záleží na nich, jak dokáží programově sledovanost oživit. Ale nemyslím si, že dlouhodobě mohou televize udržet sledovanost na dnešní úrovni,“ dodává.

Televize zůstává nejsilnějším médiem. To, že není rovnováha na televizním reklamním trhu, způsobilo koncentraci reklamních spotů do dlouhých bloků. Klesly výdaje na reklamu na nápoje a cukrovinky, vzrostly u kosmetických výrobků, léků, vitaminů a finančních produktů.

Tiskový trh rozšířil arsenál bojových prostředků o čtenáře. Dárky v podobě DVD jsou dnes už běžné i u deníků. Roste čtenost všech periodik, přesto klesá objem peněz v inzerci, což nejvíce postihuje týdeníky. Dlouhodobé srovnání není možné, protože se od roku 2006 používá nová metodika monitoringu tiskového trhu.

Nadějný je internetový trh. Roste počet uživatelů, připojení z domova a stále více času lidé namísto sledování televize tráví u počítače. Internet je již pevnou součástí mediamixu a odhad do on-line reklamy na letošní rok je 685 milionů korun, tedy zhruba o 125 milionů více než za rok 2006.

18.6.2007 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

Odvrácená tvář potravinových doplňků

Jsou snadno dostupné a slibují úlevu od mnoha obtíží a problémů. Výrobci je prezentují jako „přírodní prostředky" a vzbuzují u klientely falešný pocit neškodnosti a bezpečí. Ve skutečnosti číhá v chabě regulovaných vodách trhu s potravinovými doplňky na konzumenty celá řada nebezpečí.

Ve vodě nežijí jen vodníci. V úterý si to děti ověří

Kolín – Kolínští rybáři připravili na 27. září od 8,30 hodin akci Středočeského územního svazu v Praze. Dozvíte se díky ní, že ve vodě nežijí jen vodníci. Akce je zaměřená na propagaci rybářství, na ochranu přírody a efektivní využití volného času dětí předškolního věku a prvního stupně základní školy.

Pole u Starého Kolína brázdily historické traktory

Starý Kolín /FOTO, VIDEO/ – Místní spolek milovníků nejen historických traktorů, Traktoráři Starý Kolín, pozval v sobotu na pole mezi obcemi Starý Kolín a Svatá Kateřina návštěvníky na další ročník soutěže Starokolínská brázda.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies