VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sny o moderních službách

PRAHA - Rychlost, s jakou se mění svět kolem při objevování, rozvoji a využití nových technologií, je vskutku inspirující. Komunikace má dnes zcela jiné podoby než v době, kdy Alexander Graham Bell představil v roce 1876 telefon.

6.5.2007
SDÍLEJ:

V éře internetu by nevídané šance míjel každý podnikatel, který by zanevřel na elektronický obchod, tedy e-business.Foto: DENÍK/Archiv

Po 131 letech od tohoto převratu stojíme ve dveřích éry elektronické komunikace mezi institucemi veřejné správy, mezi občany a úřady, ale také na počátku mnoha podnikatelských možností a aktivit, ať už jde o dohánění technologické úrovně života v malých městech a na venkově, či o zvyšování internetové gramotnosti.

Celá Evropa by měla mít moderní on-line veřejné služby umožňující přístup k veřejné správě (e-government), ke vzdělávání (e-learning), k službám péče o zdraví (e-health service) a dynamické prostředí pro podnikání a elektronický obchod (e-business).

Z toho důvodu byl spuštěn program, jenž by měl zajistit naplnění těchto představ. Měl by vzniknout prostor s vysokorychlostním internetem jako bezpečná komunikační infrastruktura s cenami schopnými konkurence. Každý stát unie má za úkol zpracovat vlastní „Strategii vysokorychlostního přístupu k internetu“.

Od roku 1986 řeší v rámci EU implementaci praktické podoby internetové revoluce do společnosti sdružení Eurocities, do kterého je zapojeno 30 zemí a 130 hlavních evropských měst včetně Prahy. Na podporu tohoto programu lze čerpat prostředky v rámci Evropské unie i tuzemských veřejných rozpočtů na období 2007 až 2013.

V roce 2005 česká vláda určila strategii, na jejímž základu byly uvolněny strukturální fondy EU a část těchto fondů byla rozhodnutím broadbandové komise při bývalém ministerstvu informatiky alokována městům a obcím na její naplnění. První etapa projektů proběhla ve druhé polovině roku 2005 a v průběhu minulého roku. Po parlamentních volbách však bylo vypisování těchto zakázek víceméně pozastaveno.

„Komunitní síť už docela dobře funguje například v Ostravě,“ říká Jaroslav Winter, zakladatel akce Březen – měsíc internetu a specialista na tuto oblast komunikace. „Lidé se tam již mohou přes internet, ale také telefonicky objednat k různým agendám. Přináší to úsporu času i nervů,“ dodává.

Výhody komunitních sítí jsou nesporné. Umožňují přístup k novým službám, distančnímu vzdělávání, práci z domova atd., a také slibují levnější využívání klasických telekomunikačních služeb.

Pochopitelně je budování lokálních širokopásmových sítí také určitým politickým problémem v dané lokalitě, protože tyto aktivity jsou vlastně v rozporu se zájmy existujících poskytovatelů internetových služeb, jejichž ochrana je z velké míry oprávněná.

Na druhou stranu je ale tento trend jistě správný a je nezbytné najít optimální řešení, které nakonec bude přijatelné pro všechny strany.

6.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Vrah prostitutky si odsedí 19 let, potvrdil soud

Ilustrační foto.
6

Hlavní tah na Prahu se bude u Úval opravovat

Krátké zprávy z Kolínska, aneb kam za zábavou

Přinášíme vám přehled toho, co se aktuálně na Kolínsku chystá.

Policisté rozdávali reflexní vesty

V pondělí mohli řidiči v Kolíně získat z rukou kolínských policistů reflexní vesty. Policisté vesty rozdávali v rámci preventivní akce.

Maškary prošly městysem Cerhenice

Cerhenice - Už v sobotu v devět hodin ráno vyšel průvod maškar do spodní části Cerhenic.

DOTYK.CZ

Chystá se bič na soukromé lékaře

Soukromých ambulancí je jako hub po dešti. Zbytečně prodražují výdaje pojišťoven, tvrdí ministerstvo zdravotnictví. Očaři, plicaři nebo ortopedové totiž často pracují „dvoukolejně" – kromě soukromé ambulance mají i úvazek v nemocnici. Podle vedení resortu si odtud „vyzobávají" nejlukrativnější pacienty. To zarazíme, plánuje poradce ministra Roman Prymula.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies